Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 31 augusti 2009 20:31

Tänk att jag blir så förbannad..... Idag har Andreas gått med hög feber, nästan 40grader, i en vecka så han ringde vårdcentralen imorse. Det enda de hade att säga var att han skulle vänta. Det går nog snart över skall du se. VÄNTA!!!! Han har ju redan gått en vecka inte kan vi väl vänta mer nu. De sade det på ett sådant sätt som man säger det på till ett barn som har ramlat och slagit sig. Ni har väl säkert fått höra någon gång av era föräldrar att -"det var väl inte så farligt, det går över innan du gifter dig". 

 Men, men vad gör man förutom att lyssna på dem och just det, väntar. På jobbet fick jag tipset från alla att det är ingen ide att ringa vårdcentralen, det är bättre att ringa jouren i lidköping eller läkemedelsrådgivningen ist. Så det gjorde han. De sade att de skulle kolla med infektionskliniken om de skulle ta in honom ikväll eller imorgon!!!! Helt otroligt!!!! De skall röntga lungor och ta prover för att kolla upp honom vad det kan vara för fel. De var rädda för att han hade fått lunginflamation nu. Sedan har jag fått höra att de inte har speciell gott om läkare på vår vårdcentral så de har ingen att skicka de riktigt sjuka till. Jaha!!! Vad skall man då göra om man är sjuk. Bara vänta kanske??!! Har man tur så kanske det går över av sig sjävt. Det verkar vara svaret på allt..... Snacka om att man tappar förtroendet för vårdcentralen när de gör så här. Dit är det ju ingen ide att ringa om jag blir dålig för de har ju ändå ingen som kan kolla upp mig isf.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards