Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2009 13:32

Jag har fixat till mina krukor i hallen på övervåningen. Det är ett litet obetydligt hörne men dock det första man ser när man kommer upp för trappen. Jag blev allt ganska nöjd. Det är lite trevligare att mötas av detta än av en vanlig vit vägg.

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2009 12:17

Morgonpromenaden gick galant idag! Faxen har till och med fått gå en bra bit lös i skogen. Jätte kul att det gick så bra. Han är allt en liten redig kille. Faxen gjorde ett race iväg från mig en gång och jag tänkte typiskt. Sedan ändrade jag inställning och tänkte, shit happens. Jag vet ju att han kommer tillbaka och jag hann inte ens tänka tanken innan han kom travandes till mig. Han förstod nog trots allt att han hade gjort fel för han gick som ett litet ljus bakom mig på stigen den sista biten hem. Jag hittade några gulingar så det var tur att jag hade med mig bajspåsar att fylla. För visst är det väl det de är till för när man är ute och går med en hund i skogen??!

Jag vaknade vid halv åtta och kännde mig med ens lite stressad. Agendan  är fulltecknad. Först morgon promenaden mad Faxen, sedan en tur in till byn. Vi är på jakt efter en superbra dopresent till lilla Emma som döps nu i helgen och vi har många bra ideer på G tillsammans med jenny och Edwin. Vi vill verkligen inte köpa det där tradditionella som mässings ljusstakar och smycken och sådant dära som bara blir liggande i en låda i förådet om några år. Nej hellre något användbart.

Sedan till blomsteraffären för att skaffa nya växter till mina krukor i hallen. Vi passade på att stanna till hos Lina också innan vi åkte hem igen. Nu ligger F på mattan och vilar. Det kan han behöva. Nu skall jag vattna gamla blommor och plantera nya. Sedan behöver rutorna putsas och damvippan måste fram. Ska nog försöka äta något först och senare kommer hovslagaren. Hua, måste nog skynda mig nu.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards