Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 5 augusti 2009 22:02

Det blev en jätte skön kväll. Vi satt aldeles för läng i trådgårdsmöblerna och bara mös, Faxen och jag! Jag fick nästan tvinga in mig att gå in och plocka iordning lite granna. Faxen ligger på plattorna och ömsom sover, ömsom spanar. Det var nog en behaglig temperatur där för han vill inte riktigt komma in. Han har inte ens varit och tittat till mig som han brukar.

Dessutom så var jag ju tvungen att koka ny välling till F. Han äter den med god aptit tillsammans med torrfoder och den sista slatten gick åt förut. Nu står det ny i kylen färdig tills imorgon. Det är nog dags att krypa ner nu. Imorgon ringer klockan tidigt för Andreas kan nog behöva sova lite längre imorgon efter kvällens bravader. Så F och jag går ut en sväng innan jag skall till jobbet. Så fort jag stängde altandörren för kvällen så sprang Faxe till trappan upp och väntar för nu vet han att det är dags att gå och sova. Han är klok han!

Av Therese Karlsson - 5 augusti 2009 18:36

Jag och Faxe skall tillbringa hela denna underbart somriga kväll helt ensamma. Andreas är ute med ett gäng grabbar och gör sådana dära riktigt grabbiga saker. (Lerduveskytte och dricka öl mm) Så nu väntar vi bara på att tempen skall sjunka lite till så vi kan ta en promenad tillsammans. Kanske hälsa lite på någon granne som är ute i det fina vädret eller gå ner till gården och busa med Donna lite. Men vi få nog ta hästarna på vägen iallafall. Jag åkte bara förbi där en snabbis imorses för att se att de hade vatten och mådde bra. Nu kommer den mindre glamorösa biten med mockning och så. Faxe brukar vänta så lydigt medan jag fixar och donar.
Det blir nog en bra kväll idag också fast älsklingen inte är hemma för det är ju en sådan sjukt skön kväll.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards