Alla inlägg under november 2009

Av Therese Karlsson - 30 november 2009 21:01

Med risk för att få hela farmaceutkåren på mig (inklusive svärmor. Du vet att jag älskar dej, Louise, men måste ändå säga det,) så måste jag bara säga att jag är absolut övernöjd över att det finns receptfria läkemedel, som alvedon och näspray, lite var stanns nu för tiden att köpa! FÖRLÅT att jag säger det men vad skönt det är att ha ett ställe mindre att springa och handla på när tiden känns allt för knapp. Jag har ju dessutom en expert att rådfråga i familjen och det är lite extra lyxigt. Men ändå! Tiden ÄR knapp allt för ofta. Däremot vill jag bsolut inte förringa en farmaceuts kompetens. Det är just denna expertis som är ett apoteks styrka och jag vill verkligen inte ha de receptbelagda läkemedlen någon annanstanns än där de är idag.

Men tänk ändå att tex åka till macken och gå in och säga; -20liter bensin på pump två, en lakritspipa, spolarvätska och ett paket alvedon tack. Eller, som i vårt fall, komma till spelbutiken och be om en Harry boy,  två triss och ett paket Nezeril! Perfekt. När man ändå har ärende lixom!


Idag hittade jag i hyllan för vitaminer i min butik Berocca! Ni vet den där lilla tabletten som man enligt reklamen får en gul, bubblig bättre hälft av. För att inte tala om vad pigg, rask och vital man blir. Så här står det på förpackningen "ökar din förmåga att prestera på topp genom att optimera koncentrationen och förmågan att fokusera och tänka klart"  VA!!!! Hur kan man inte älska den här lilla tabletten?!?! Låter det inte opptimalt och helt FANTASTISKT!!!!!!!


Som ni nog förstår så har jag köpt konceptet kring denna lilla brusis totalt! Ett tag nu har jag gått och funderat på att ta mig en tur till apoteket för att handla på mig ett rör eller två men aldrig riktigt kommit till skott! Men nu stod den ju där på hyllan och bara väntade på mig. Så med ett glas fyllt av gult, sprakande energi sitter jag nog uppe halva natten innan jag har lungnat ner mig igen och all min nyfunna energi rinner av mig!

Av Therese Karlsson - 29 november 2009 16:48

Ojdå! Nu har jag ju inte skrivit något på hela helgen! Men det är väl så det är när man är ledig! Det finns ju så mkt roligt att göra så tiden inte riktigt räcker till!


Jag vaknade tidigt på lördagsmorgonen. Eller, det var nog Faxe som vaknade tidgt och kom och talade om att han behövde gå ut. När jag ändå redan var uppe så passade vi på att ta en promenad. Gick förbi gården och hälsade på där en sväng. Donna löper så vi insåg att det var dags att hålla oss därifrån ett tag nu så vi inte lockar fram herr "Gnäll och skäll" i onödan! Fortsatte sedan en sväng genom skogen och hem. Väckte Andreas och åt frukost ihop. Bara det är ju så lyxigt. Det gör vi nästan aldrig samtidigt pga av att vi jobbar om varandra hela tiden. 

Vi packade in oss alla tre och åkte för att hälsa på mormor. Köpte med oss fika på vägen och även mamma var där. Det blev en mysig fikastund innan vi åkte fram till torget och gjorde några ärenden. Senare stack jag och red och Andreas passade på att jaga en sväng. Därefter badade vi Faxe som sedan råkade ut för sax och rakapparat. Han var jätte redig den här gången och stod snällt på det förhatliga trimbordet.
    
Så snygg han blir när slitna toppar försvinner.

 Sedan passade jag och Andreas på att ha en lugn och skön myskväll tillsammans. Ännu mer lyx enligt mitt tycke. Det har vi sällan tid med det heller. Jag vaknade upp i morses av att Andreas och Faxen kom hem igen efter att de varit ute i skogen och letat rådjur. Sjukt skönt att få sova ut och inte behöva stressa upp som vanligt. Sedan lagade vi en jätte god middag (om jag får säga det själv så blev jag rätt nöjd över vår insats) till mina och Andreas föräldrar innan vi åkte in till byn för att gå på julskyltningen. Jag måste säga att det inte var så myket att hurra för. Mycket folk i rörelse och det var ju förstås kul. Men förövrigt var själva marknaden väldigt snabbt övergången!


Innan svärföräldrarna åkte hem fick Louise sätta i lite ny färg i håret på mig. En ganska mycket ljusare nyans den här gången. Så nu håller jag tummarna för att det blir bra. Andreas gick upp för att tappa upp ett bad att krypa ner i. Medans han väntade på att karet skulle bli fullt så hämtade han en kudde och bredde ut en filt i soffan. Där skulle han lägga sig lite och kolla på tv. Faxen kom som en raket från nedervåningen och gjorde en sväng rakt upp i soffan och föll pladask ner på kudden framför Andreas!
 "-Va?!?! Var det inte bäddat för mig här eller?!?!?!?"
  

Av Therese Karlsson - 27 november 2009 19:06

Äntligen helg! LEDIG helg som öppnas upp med FREDAGS MYS! Ullared och idol på tvn och räkor, aioli och rostat VITT bröd med vitlöksmör! Me and my honey! Nice

Av Therese Karlsson - 26 november 2009 15:15

Jaha, då var det bestämt! Imorgon bitti kl nio sticks jag i armen! Jag vet inte riktigt om jag igentligen har bestämt mig än men nu är tiden bokad. Jag känner mig rikigt nervös. Inte för själva sprutan för någon sådan skräck har jag inte. Utan snarare en skräck för det som är i den! Men jag vet inte vilket jag är mest rädd för. Vaccinet eller svinet! Jag vill ju verkligen inte få svininfluensan men jag har ju hört så mkt hemskt om vaccinet att ögonen snurrar runt i sina hålor bara jag tänker på det!

En klok arbetskamrat sa till mig att nu får man inte vara självisk och bara tänka på sig själv. Utan tänk på de som inte kan ta sprutan ist. Alla små, små barn, gamla och svårt sjuka! Det är dem vi räddar om vi tar vaccinet. Jodå, men en dag vill jag också kunna få barn och inte vill jag få någon annan hemsk sjukdom. Sterilitet och sådana saker är inte att leka med det heller. Det är ju biefekter man har hört talas om. Jag brukar inte vara rädd för vaccin i andra fall men jag brukar heller inte ta de influensa sprutor som andra år rekomenderas. Kanske skulle jag kunna klara mig även utan vaccinet. Kanske inte. Hoppas bara att jag tar rätt beslut!

Av Therese Karlsson - 26 november 2009 09:53

Nu var det gjort! Äntligen har adventsljustakarna kommit upp i fönstren! Faktiskt redan igår. Några dagar för tidigt fast nu ville jag inte vänta längre och dessutom så hade jag ju ledig dag så tiden fanns. Allt det mörka och tråkiga blev helt plötsligt lite ljusare och mysigare! Om jag tycker att ork och inspiration finns så byter jag nog gardiner sedan idag också. Annars får det bli helgarbete!

I tisdags var jag, mamma och lilleman och hälsade på mormor. Hon tycker att det blir lite tröttsamt och långsamt där. En sköterska hade sagt till mamma att mormor är äldst av dem som bor där nu men hon är trots det piggast. Det bådar både gott och ont. Naturligtvis är det jätte skönt att hon är piggare och mår mycket bättre. Men om hon anses för pigg så skickar de snart hem henne till lägenheten. Frågan är hur det kommer att gå då! Däremot så börjar hon få in snittsen med rollatorn nu! Hon har ju aldrig haft en sådan förut och har fått öva för att få den att gå åt samma håll som hon vill. Om ett tag blir hon nog en sådan där rullator race´are som man ser på stan ibland. Ni vet, en sådan där dam/farbror som riktigt springer fram med sin fyrhjuling framför sig!

Av Therese Karlsson - 25 november 2009 09:59

Det ringde från jobbet klockan nio på morgonen idag. Så här löd en del av det samtalet på ett ungefär!
M- "Hej, jag väckte dej inte hoppas jag?"
Jag-"Nej då jag är ute och går med hunden!"
M-"Vad bra. Jag ringde hem först och det var ingen som svarade så då fick jag dåligt samvete för jag tänkte att du kanske sov. Jag vet ju inte riktigt när ni ungdommar går upp (Skratt)".......


VA! UNGDOMMAR! Kallade han mig just för ungdom! Jag vet inte riktigt om jag skall ta det om en komplimang eller raka motsatsen! Jag som närmar mig trettioårs krisen med stormsteg! Snart börjar grå hår växa ut och jag blir rynkig i pannan! Skulle jag vara en ungdom! Saken är den att mannen som ringde kanske är fem-sex år äldre än mig. Hade det varit en äldre man som ringde kanske jag hade kunnat förstå! Tror jag väljer att ta det som något positivt ändå!



Av Therese Karlsson - 22 november 2009 21:19

Imorgon fyller papsen år men firades i kväll av mina fastrar, farbröder, syskon, svärföräldrar, farmor......
Det var som vanligt jätte jätte trevligt och mysigt (även om det ser så där lagom muntert ut på korten! Det var nog ingen som ville vara med på kort!). Mycket god mat och kaffe och tårta så klart! Älskar min släkt! Hopps du får en bra dag imorgon, pappa!

Av Therese Karlsson - 22 november 2009 14:53

Jag hade en sjukt bra kväll igår! Jag var på en sjukt rolig personalfest på lumber&Karle med värdens sjukaste (I ordets absolut vackraste och finaste innebörd) arbetskamrater. Vi skrattade, skojade, sjöng och dansade sjukt mycket! Åt och drack sjukt god julmat och njöt därfter! Bowlade sjukt dåligt (jag alltså, tur att vi var fyra stycken i mitt lag Skrattande) och var sjukt trött i morses när det var dags att gå upp för att börja jobba alldeles SJUKT tidigt!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards