Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

De bästa!

Av Therese Karlsson - 6 maj 2014 14:58

Lite halft i panik inser jag att det inte kommer att fungera att handla på torsdag så som jag först hade planerat! Det får bli nu och då menar jag verkligen NU! Jag kastar snabbt på minisarna sina ytterkläder! En mössa hamnar på sne men det struntar jag i för jag är inte säker på att den ens kommer att få vara kvar på huvudet under hela bilresan fram. Vi packar in i bilen och kör hemifrån. Dags för ett besök på Ica!

Jag har tur när jag kommer fram. Det finns parkering precis brevid ett av kundvagnsgaragen och dessutom är det halvfullt. Perfekt! Jag tar en av kundvagnarna, lägger ett par filtar i botten samtidigt som jag suckar lite över att folk inte kan hålla isär mitt och ditt. Jag hade verkligen behövt den där bilvagnen med plats för två barn nu! Hur som helst så stoppar jag ner minisarna i botten på vagnen och känner mig nöjd över att de iaf inte blir kalla om rumpan och inte kan trilla ur där de sitter! Skönt när kundvagnen kunde stå under tak, i kundvagnsgaraget, medan jag stoppade i dem också eftersom det tar lite tid att få i dem en efter en! Sedan småspringer jag in i butiken. Jag bestämmer mig för att inte scanna idag. Känner inte för att scanna all frukt och grönskaer jag har tänkt köpa och brottom har jag eftersom lilla föken passade på att försöka göra en två på vägen in. Jag hade tur att det inte kom ngt då eftersom jag hade glömt blöjor hemma i min stress. Vem vet dock när hon har tänkt försöka igen?!! Vi mäter glada Linda, med brett leende, innanför portarena.  Gulliga hon hjälper mig snabbt när jag inte känner att jag har tid att leta upp de där skoskavsplåsterna som man tydligen måste ha varje år när nya vårskor kommer fram. Sedan ursäktar jag mig och springer voidare in i frukt avdelningen! Emmelie kommer fram och som vanligt skiner solen där hon går! Men vad hjälper det när lillen blir rädd och börjar gråta. Måtte han aldrig behöva glasögon själv eftersom han tydligen redan har utvecklat en fobi för sådana. Vi hastar vidare och fast jag har en nota med mig glömmer jag tydligen hälften! Jag morsar på chefen och jodå, han verkar glad idag med! ;-)  

Sedan tar vi oss snabbt fram mot kassan när jag kommer på att jag glömt köpa bananer! Skit också! Det blir ingen flygande Jakob utan så vi styr tillbaka till avdelningen! Jag greppar en klase bananer och kommer på att paprikorna till pastasalladen också var glömda. Stackars mina minisar som börjar försvinna under alla varor. De blir ledsna där nere i vagnen och Emmelie muntrar upp mig med sitt lilla skämt om att hon ska ta sig sin glasögon eller vända sig bort när vi kommer nästa gång! Linda ser att jag har brottom och hoppar snabbt undan och gör plats för mig när jag ångar på mot kassan! Jag styr fram till Gerd i kassan och möts av ytterligare ett leende! Samtidigt som vi växlar vänliga ord med varandra så inser jag att jag glömt leverpastejen jag ska lägga på minisarnas frukostmackor imorgon. Jag ber Gerd lite lamnt om ursäkt för att jag nu bygger berg på bandet framför henne. När nästan allt är uppe så rusar jag iväg till charken för att hänmta leverpastej och får även med mig korv och korvbröd tillbaka. Lagom när jag kommer fram så börjar berget att minska och Ann Marie har varit gullig att öppna en kassa till under tiden! Gerd har småpratat med mina små, medan hon scannat mina varor, så de kunde sitta kvar i vagnen när jag småjoggade bort till pastejen! Gulle dig Gerd!

Svetten bäörjar pärla sig i pannan på mig och medan jag letar upp betalkorten så har Ann- Marie stängt den andra kassan och kommer bort och börjar plocka i mina varor i kassar. Shit vad skönt!!! Det var PRECIS vad jag behövde just nu! Hon hjälper mig att packa i och att sedan lasta i vagnen! Jag hinner tacka dem för att de varit så gulliga och gjort ett spontanbesök hemma hos mig för ett tag sedan. Jag var inte hemma då utan Andreas tog emot dem men de fina blommorna de hade med sig fick jag njuta av även om jag missade deras sällskap! Nu är det bara att styra ut -och in under kundvagnstaket igen och börja lasta in. Tusen tack för att ni är ni och för att ni ställde upp så fint för mig idag och hjälpte mig! Det bästa av allt är att jag vet att det gjordes för att de ville och kunde och för att de är just de och inte för att de borde eller för att det ingår i deras arbetsuppgift! Jag har helt klart världens bästa arbetskamrater! Tusen tack för idag gulliga ni! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards