Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 12 augusti 2009 20:56

Idag har jag varit riktigt hurtig. Inte bara en sådan där "fullfartpåjobbet" dag med lite för mycket att göra utan dessutom blev det två promenader med lillen. En långsväng på morgonen innan jag lämnade honom i hundgården innan jobbet. Han är så redig på att vara där inne. Aldrig några bekymmer även fast han inte behöver vara där så ofta direkt så sköter han sig super de gånger det blir. Nu springer han in och ut genom hundluckan som ingenting och det underlättar väldigt. Vi gjorde iordning ett litet hörne innanför med dyna och grejer så där ligger han toppen. Vill han så går han ut och lägger sig i hundkojan och spanar lite.

Vi övade lite på att gå lös i skogen ikväll igen. Det går faktiskt väldigt bra. Jag försöker att prata lite med honom om jag märker att han kommer lite för långt bort från mig. Jag vet ju att om han får upp ett spår så är det kört så jag vill inte att han skall tappa fokus från mig helt. När jag tar av kopplet så går han så fint brevid och tittar på mig med huvudet på sne ända till jag visar fram honom och säger -"varsågod". Då ökar han lite och travar förbi mig.

I morgon så får han vara hos min farmor på agen medans vi jobbar. Där ligger han bra och har sällskap hela dagen innan Andreas kommer och hämtar. När jag lämnar honom för jobbet så lägger han sig under köksbordet och bara tittar på mig när jag går därifrån. Han bryr sig inte om att bli lämnad där. Skönt det och farmor tycker det är så roligt när han kommer.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards