Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2009 12:58

Faxe är allt en liten pärla han. Jag skulle ut och rida en sväng och tog med honom till stallet. Jag hade tänkt att lämna honom där under tiden jag rider ut men sedan så ändrade jag mig. Det är dags att börja få upp ett ordentligt flås på honom inför jakten så jag tog fexikopplet och hoppade upp. Han sprang brevid så fint men efter en liten stund så tänkte jag att va fasen då. Jag hoppade av och släpte honom lös. Går det så går det! :-)

Kan man tänka sig..... Han sprang inte ifrån mig en enda gång på knapt en timma. Vi följde grusvägen och in i skogen, över en tröskad åker och vidare genom skogen. Han drack vatten ur pölarna som hade bildats under natten och när vi tog oss över åkern så fick han spelet och sprang runt och busade och härjade. Hur roligt som helst. Det tyckte dock inte hästen som blev lite orolig. Hon försöker verkligen att hålla koll på honom hela tiden men när han flippade ur så var det inte så lätt. Det är tur att hon är så himla snäll och alltid försöker att sköta sig. Skit häftigt att han verkligen inte var långt ifrån mig en enda gång. Det var inte en gång som han var utom synhåll utan kom han lite framför så stannade han och väntade in mig innan han sprang iväg igen. Hamnade han efter så kom han i full räserfart ikapp igen. Nu ligger han på fällen under tvbordet och sover. Det är första gången sedan kl sex i morse som han vilar så det kan han väl vara värd. Duktiga, duktiga Faxen!

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2009 09:17

Hua, Det såg allt grått ut imorses! Det vindade. Lite fint regn kom strilandes ner och jag drog en lång ramsa för mig själv. Det skulle ju faktiskt vara fint väder idag och jag kände mig allt lite snuvad på det. Faxe och jag gick en liten sväng för att sedan hoppa in i bilen och åka till Nossebro marknad. Det verkade som om vi kanske skulle ha tur med vädret ändå för ju närmare vi kom, ju mindre regnade det. Vi var där ganska tidigt för den första timmen är mycket lugnare. Det är inte så mycket folk och sorl och nästan behagligt. Det är så bra träning för Faxen också. Han är ju en riktig lantis och på marknaden är det massa folk, hundar, lukter, bilar och lastbilar som tutar. Detta är han inte riktigt van vid så han har mycket att hålla koll på.

Vi gjorde som vanligt en massa fynd. En del stod på listan men det mesta kommer till under tiden vi går där. Precis som vanligt. Precis lagom till att det började bli trängsel så var vi färdiga och kunde åka hem och äta frukost. Det bästa är att även om det är trögt, så kommer solen fram sakta men säkert. Det blir nog en fin dag ändå så om en stund så åker vi nog ner till gården och hälsar på och så blir det en rid tur också. Plutten och jag skall försöka hålla oss borta en del idag för Andreas fick feber inatt så vi låter nog honom sova i lugn och ro.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards