Alla inlägg under juni 2010

Av Therese Karlsson - 30 juni 2010 10:50

Tänk, vad är det med oss kvinnofolk Igentligen?!??! Ser vi ett tillfälle till shopping så tar vi den. LÄTT, utan att fundera så mkt mer på det så griper vi tillfället innann det hinner försvinna. den här morgonen packade vi in oss, fyra shopping sugna kvinnor i en bil och for till nossebro marknad. Jag, svärmor och bägge svägerskorna. Mamma var allt lite sugen hon med men var tvungen att jobba.

Halv sex ringde klockan så att jag och Faxe kunde ta vår morgonpromenad innan bilen från Falköping dök upp utanför porten strax före sju! In i bilen och vidare till Vara för att hämta upp Sara och sedan raskt vidare till Nossebro! Den tidiga morgonen till trots så är det värt att åka så dags för då är det ganska folktomt och inte olidligt varmt heller. Lagom tills det är dags för oss att åka hem så börjar det bli trångt på de små gatorna mellan stånden. Inte för att vi handlade så mkt precis. Vädret lade nog lite sordin på stämningen för när det kom en skur så ville man mest krypa in under närmsta tak och gömma sig en stund! Själv kom jag hem med ett helt års förbrukning av sockar med roliga mönster på ( som vanligt) och en ask jordgubbar! Jag skulle LÄTT kunna leva på jordgubbar med socker och ovispad grädde. Dessa åt vi upp medans hundrana fick chans att busa av sig i trädgården här hemma! en stund senare var det dags för dem att åka hem igen. De har ju trots allt en liten bit att fara men det var roligt att de tog sig tiden att åka över och hålla mig sällskap!


Nu får det nog bli tv soffan ett slag och vila mina "blå". Sedan hoppas jag på lite bättre väder. Borde verkligen lägga mig i jordgubbslandet och leta fram plantorna blan ogräset. Jag har sett att bären är på G nu och då behöver nog plantorna all näring de kan få och inte dela med sig av den till ogräset. Plan B, ifall inte vädret lockar, får nog bli till att våt damma. Min plan om en egen dag för städning ser ut att spricka ordentligt! När orken tryter nu för tiden så känns det inte så lockande att slå på stora trumman utan göra ngt litet varje dag ist!



Av Therese Karlsson - 28 juni 2010 13:10

Det sägs ju att alla skall vi bli vuxna ngn gång! Kanske jag med, jag gör i alla fall mitt bästa när det kommer till att samla vuxenpoäng. Tex idag, efter jobbet, passade jag på att storhandla. Jag lyckades få hela vagnen full den här gången också och det känns sjukt skönt att slippa det mesta som har med småhandling att göra! Detta med storhandling är något som jag förut har haft väldigt svårt med men nu när jag har gjort det några månader i sträck så inser jag helt klart fördelarna. Dessutom tror jag att det är dags för att börja med det gamla beprövade sättet att storstäda en gång i veckan på bestämd dag varje gång. Hua, den kommer bli riktigt svår att följa upp för städning är något som jag viker min tid åt när jag tycker att andan faller på. Tänka att vika en speciell dag, tex tisdagen, för det här. jag kommer ju inte vlja gå upp den morgonen när jag vet vad som väntar. Det är nog detta som är anledningen till att jag tidigare inte avsatt ngn speciell tid enbart för detta ändamål. Men fortsätter jag i den här takten med poängsamlandet så bir jag nog snart pensionär ist och hoppar förbi vuxenstadiet!

Av Therese Karlsson - 27 juni 2010 18:10

Det är nästan lite pinsamt att erkänna det nu men jag gjorde det också! tänk att till och med jag, som har varit nykter, har lyckats bli förkyld efter midsommarafton! Det kan knappt inte erkännas men så är fallet! Jag borde verkligen ha klarat mig undan för utan en droppe alkohol i kroppen så borde jag ha märkt att jag uppenbarligen inte lyckats hålla temperaturen uppe på en behaglig nivå! Dessutom är bara den ena halvan av näsan täpt och jag har ont i samma sida av halsen! Måste ha suttit i ngt konstigt drag! ;-)


Hur som helst så har midsommar helgen varit fantastiskt härlig och rolig! Direkt när jag slutade jobba på torsdag kväll bar det av till stugan för att hälsa på där över natten! Lillebror och svägerskan åkte också dit för att campa i stugan brevid. Så dagen efter umgicks vi allihop och firade in midsommaraftons dagen med hela stugbyn! det kom ner en häst och vagn som tog barnen på en tur för att plocka blommor till midsommarstången som senare hissades upp. Den blev super vacker så alla hade gjort ett strålabde jobb! Det delades ut glass till alla barn, stora som små. Ja det räckte faktiskt till alla om jag skall vara ärlig! Det fixades små "bodar" med lottförsäljning och olika varianter på bollkastnings tävlingar med chokladkakor till vinster!


En stund senare var det dags för mig och sambon att åka hem till Sanden igen. Klockan närmade sig fyra och vi skulle vara på nästa ställe då. Trötte Faxe lämnade vi i hundgården för att sedan fortsätta till Josse och Henkan för midsommarfirande för stora och små. Knytkalas med midsommarstång men efter maten åkte jag och andreas hem en sväng för att ta ut Faxe på en promenad och lämna av honom i huset för natten! Sedan var det raskt tillbaka igen för att anlända precis lagom till jordgubbarna och glassen! männen försvann till bastun och töserna snacksade på och tjötade skit. ni vet så där som bara töser kan göra! ;-) Klockan gick fort och en efter en droppade av. Helt otippat så var det jag och Andreas som var kvar till sist. LÅÅÅÅÅÅNGT efter den tid jag vanligtvis brukar somna på nu för tiden! Jag hade nog snarare tippat att jag skulle bli trött lika fort som de små barnen och vilja åka hem med de första! :-)

Dagen efter blev ganska lugn med middag på gården hos mor och far, tillsammans med mormor och farmor. En stund senare kom ett par vänner över med två hundar som busade hej vilt i trädgården medan vi åt glass i skuggan! Några timmar senare somnade vi i soffan alla tre, helt utslagna för att vakna tidigt i morses igen. Jag packade in Faxe i bilen och åkte upp till stugan för att hälsa på en stund. Där träffade jag på min storebror och en kompis till honom som även de hade campat en natt i stugan nu tillsammans med Henke och Sara. Nu, väl hemma igen börjar det närma sig promenad dags med Faxen igen. Det skall nog gå att göra ände av den här dagen också!  :-)

Av Therese Karlsson - 22 juni 2010 11:01

Klart att jag inte kan låta bli att le nu! Just nu känns livet helt fantastiskt. Visst är jag trött och lite sliten i kroppen men vad gör det när solen lyser och jag kan sätta mig en stund och vila precis när jag vill. Pyssla lite och vila lite till. Det är så mina dagar ser ut och visst märks det skillnad på kroppen nu mot när jag jobbade för fullt. Dessutom kan jag och faxe passa på att njuta av det fina vädret nu i lugn och ro. Jag i en solstol och han i skuggan under den.

Inte tyckte jag att det gick så där jätte stor nöd på mig då, när jag jobbade fullt, även om jag kroknade fortare på dagen och märkte skillnad på orken. Men nu, när jag har ngt att jämföra med så märks det både på humöret och orken i kroppen att jag nog var ganska slut innan! Dessutom är det skönt att även orka göra ngt här hemma emellanåt. Förut hade jag ju ingen ork över alls utan ville mest sova och vila när jag kom hem från jobbet. Nu får jag något litet gjort varje dag och det känns väldigt skönt! Fina sambon har ju fått dra ett stort lass här hemma nu ett bra tag så det är skönt att hankan få lite "avlastning" och kan hinna göra något som han tycker är kul ibland. istället för alla måsten!


Hans deffinition om kul är bla att sitta i skogen och vaka gris så det passade han och några jakt kompisar på att göra i natt. Även om de inte hade ngn jakt lycka så märktes det när han kom hem inatt att han var nöjd ändå! Skönt för det var han som sagt värd!

Jag har precis kommit hem från ett rutin besök på MVC och kan ni tänka er att jag har och har haft, ända fram till nu, en sådan tur! Allt såg jätte bra ut. Min mage hade växt tre cm till så nu hade jag hoppat upp över medelsträcket på skalan. Helt sjukt att min mage trots allt räknas som stor nu! jag tycker ju inte att jag har märkt ngn skillnad på omfånget sedan jag var där sist för 14 dagar sedan. vågen visade, det lite behagliga, ett kg plus mot sist och blodtrycket var bara bra. förra gången behövde jag inte gå till labb eftersom att jag legat så bra i värdena den sist tiden men efter som jag slapp sist så fick jag sota för det den här gången. Jag säger sota bara för att det är så sjukt tråkigt att sitta där och vänta på att få komma in och ta proverna ngn gång. Det känns som en evighet att bara sitta där och lyssna på alla andra som sitter där och hostar och håller på med gudvetvad för läten! Kanske retar jag mig på de där ljuden lite extra bara för att jag mår så bra! Så nu är det bara att vänta och se vad proverna visar. Är det ngt negativt så ringer barnmorskan imorgon. Har jag förresten talat om att jag nog har sveriges bästa barnmorska också! hon är helt fantastisk! Inget är konstigt och hon är så lätt att ha att göra med så det är inte klokt. Vi brukar skratta oss igenom mötena. Hepp, nu är det hög tid för mig att gå ut och sätta mig med min bok en stund i solen. Eller ja, kanske inte solen för jag orkar så korta stunder i den utan det får nog bli skuggan ist! Där gör det ju heller inget om jag skulle råka slumra till en stund. Imorgon skall jag åka och jobba några timmar. Det skall bli riktigt kul att träffa alla igen och känna lite på pulsen i kassan. Midsommar närmar sig ju med stormsteg så det blir nog fullt upp!

Av Therese Karlsson - 18 juni 2010 11:18

  
Om ni vill veta varför Faxe tuggar så nöjt på sin klöv får ni gå in på www.villarosa.se och spana in Faxes sida där.

Av Therese Karlsson - 16 juni 2010 09:28

Igårkväll var det dags att personalfesta! sista natten med gänget innan semestern var det någon som sade! Denna gång var vi hemma i en tvätthall hos Frida i nöjeskommiten1 super bra ställe att duka långbord på. mitt ute på landet bland mygg och katter gick vi först en tipspromenad med roliga frågor  där man omöjligt kunde veta svaret i efterhand. Tex, Vem är bäst på att suga? Till svars alternativ fanns tre arbetskamrater att välja på. Skit kul med jätte fina priser! Själv vann jag "pris" för att ha lyckat pricka in MINST antal rätt. Ett enda rätt hade jag av åtta och att det ens blev det kan jag tacka Emelie för. Frågan som jag var med på löd; Vem är mest pricksäker?! Det innebar att man skulle skjuta luftpistol på poängtavla. Synd att jag inte hade satsat på mig själv där för jag hade TUREN att vinna den frågan! Sedan åt vi thaimat som en super duktig kokerska kom ut och lagade till oss på plats. Lite sång mellan skålen hann vi också med innan det blev dags för kaffe. En stund senare började jag känna att jag kroknade och det var dags för mig att lämna alla partajarna! Jag kan tro att de höll låda ett bra tag till innan de gav upp för natten!
Här kommer vår personalfest (åtminstonde den halvan jag var med på) i bilder!
                                          

Av Therese Karlsson - 13 juni 2010 13:30

Det var sista fredagen i avdelningen häromdagen. Lite konstigt, lite ofattbart och kanske även en smula skönt.Nu har jag bara tre ordinarie arbetspass kvar på mitt schema. Det börjar kännas nu att kroppen inte riktigt orkar med som den brukar och det är om inte annat lite frustrerande. Jag är ju där för att jobba och tycker att jag borde klara av lite mer än vad jag gör nu. Kroppen börjar helt enkelt att säga ifrån nu. Då är det tur att man jobbar med världens bästa arbetskamrat som ser när jag börjar krokna. Då kommer hon fram och säger att jag kanske borde ta och göra något annat och inte lyfta den där lådan. Det kan hända att det kan gå ett tag men i längden orkar inte hon med det heller så för bådas vår skull så är det nog bra att jag snart skall börja gå ner i arbetstid. Shit vad fort det går och ett alldels speciellt tack till fina S som jag komme att sakna sjukt mkt när jag sedan går hem. Med henne har jag stött och blött mkt under de här åren som vi jobbat så nära tillsammans. Kanske vi inte alltid är överens om allting men vad gör det när man kan diskutera och kompromissa fram något som passar båda och vanligtvis brukar bli riktigt bra!

En annan liten rolig sak som jag måste berätta är omen liten händelse i fredags. jag måste erkänna att jag förutom alla underbara arbetskamrater också kommer att sakna de allra flesta kunderna också! Mitt under fredagen när min ork inte riktigt var på topp och jag kännde hur jag började bli lite irriterad och frustrerad kom det fram en dam till mig med sin rullator framför sig!
"- Men du" sade hon. Den där magen kan du inte dölja längre, det förstår jag. Man måste få grattulera och när skall det bli"! Jag svarade glatt och kände hur irritationen sakta började rinna av mig!
"-Ja det är klart sade hon, då förstår jag att det bara finns ett litet tråkigt dilemma med den magen och det är ju att du snart skall gå hem på mammaledighet!!!"
Där kännde jag plötsligt att irritationen var som bortblåst och istället var utbytt mot både glädje och lite vemod! Ja snart skall jag gå hem och det kommer att bli en helt fantastisk period i mitt liv. Men som sagt, en liten gnutta vemod kommer på köpet! Det finns många som jag kommer att sakna!

Av Therese Karlsson - 13 juni 2010 13:28

Jag fick frågan vad Rallylydnad är för ngt! klicka på länken och läs...
http://www.rally-lydnad.se/

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards