Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 14 augusti 2009 19:45

Ahmen, vad hände nu då?! Där stod jag i duschen efter morgonpromenaden dyblöt och så blev det aldeles svart i hela huset. Hur kunde detta komma sig?! Jag rev åt mig en handuk och letade fram kläder. Ut och kollade proppskåpen men hittade inget fel. Fick tag på Andreas på telefon för rådfrågning. Hittade ändå inget fel. Ringde ner till pappa och där var det svart med. Aha! Ringde elföreningen och fick reda på att det var ett stort fel som de inte visste när det skulle vara repparerat. JAHA!!!! Vad hjälper det mig som inte kan varken blåsa håret gå, på toaletten , sminka mig eller öppna kylskåpet för att äta frukost! Vad gör jag nu då!??!

Jag fick börja packa ihop allt nödvändigt i en påse, släppa in Faxe i hundgården och slänga mig in till jobbet för att göra mig i ordning där?! I hasten glömde jag mina ögonbryn hemma( Färgen jag fyller i dem med). Så jag har gått omkring på jobbet utan några ögonbryn idag :-) Jag såg nog rätt blek och rolig ut. När jag kom till jobbet och beklagad mig så sade en arbetskamrat till mig  att en kompis till honom hade fått gå ut och byta proppar en gång i oväder. Blixten slog ner i proppskåpet och hon flög sex meter bakåt med små brännskador på händerna! Ojdå! Jag hade nog inte så mycket mer att klaga på sedan! :-)

Andreas jobbade kortdag idag och när han kom hem skulle han klippa gräset. Faxe brukar vara lös under tiden men han går och lägga sig någon stanns där han kan vara ifred. Idag var det lustigt nog hundgården han valde. Först låg han och spanade från hundkojan och sedan när Andreas närmade sig hundgården med klipparen gick han in i garaget genom hundluckan. Där var det tydligen lungt och skönt. Faxe har förresten skaffat sig en ny leksak. När jag fixade mina krukor senast så blev det en blomlåda över. Den är JÄTTE rolig att springa runt med i munnen för den fladdrar och låter så roligt då!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards