Alla inlägg under augusti 2010

Av Therese Karlsson - 20 augusti 2010 06:35

Om ni vill se vadsom hänt den sista veckan med Hugo och Faxen så spana in Faxes sida på www.villarosa.se/faxe.html

Av Therese Karlsson - 19 augusti 2010 09:25

Så här dags för en vecka sedan så var det på gång!!! Smärta, nyfikenhet och lite oro så klart! Hur skall det gå och kommer man verkligen att fixa det här? Vad är det för något som gömmer sig därinne? Man väntar och längtar och andas för fulla muggar. Så, några timmar senare så kommer kan äntligen ut till oss. En aldeles perfekt liten kille som man inte kan få nog av! Det är helt underbart att bara titta på honom se hans ansiktslinjer och hur han rynkar på både pannan och näsan så där härligt. Vilken bonus det är efter allt man varit med om! En bonus helt utan dess like. Jag känner att jag blir lite sentimental när jag tänker på allt. Det tårar sig lite i ögat men jag hade ju aldrig i min vildaste fantasi kunnat förstå hur kärleken till en sådan liten kunde komma så snabbt och så starkt. (Jag kan säkert få skylla lite på hormoner också skulle jag kunna tro!!!)


Ikväll har det då alltså redan gott en vecka sedan de lade upp honom på min mage. Det går fort. Lite för fort. Det är lite svårt att hinna med allt. Det är ju så roligt med besök och telefonsamtal men samtidigt så vill ju en del av mig bara mysa med lille Hugo. Ta till vara på varje sekund och verkligen inte missa någon endaste. Få vara en familj tillsammans med min fina sambo och hund! Hugo är ganska aktiv på nätterna. Han har sin vaken period mellan ca åtta på kvällen och tre på natten. Men vad gör det.?!! Det är faktiskt med glädje man håller sig vaken och matar och byter blöja om vartannat så dags på dygnet. Det är värt varenda gäsp som kryper sig fram över mina läppar! Dessutom får vi sova lite längre på morgonen ist och sedan passar man på att slumra lite på dagen också när man kan. Dygnet blir jätte skevt men jag NJUTER av allt och suger till mig varenda liten sekund jag kan.

Av Therese Karlsson - 14 augusti 2010 17:46

Mammas och pappas mirakel har äntligen kommit till oss! Torsdagen den 12

/8 kl 20,18 kom han så till oss! 51 cm lång och 3460 gram tung! Förutom lite gulsot är han alldeles underbart perfekt och har verkligen visat upp sig från sin bästa sida! Lugn och inte alls speciellt ledsen någonsin så vi kan vara stolta, nöjda och LYCKLIGA!!!! Skulle han bli ett kolikbarn så är det de här dagarna vi får komma ihåg!!
    
På BB bara några timmar gammal!
  
I baby skyddet och på hemfärd!!!

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2010 11:53

Det är så här vi fördriver våra regniga, mörka och blåsiga sommardagar.
   
Tur att det inte bara är jag som är en soffpotatis nu för tiden! Nu väntar vi bara på lite bättre väder och framförallt uppehåll så vi kan gå ut i trädgården och leka lite, plutten och jag, utan att bli genom våt! 

Av Therese Karlsson - 10 augusti 2010 15:32

Jag vet att jag inte är allt för snabb med att uppdatera här för tillfället men när tröttheten tränger på allt oftare nu för tiden så saknas också orken ibland. Men här kommer lite bilder från vad vi har hunnit göra hitills den här sommaren!!!!!!       
Fina mamma och pappa på väldigt gott humör! Grillfest!
  
Bara ett par veckor kvar till BF!! :-)
  
Kiss me honey, honey!!! ;-)


      
Spa behandling med Herbalifes produkter ute i det fria. Under tallarnas höga kronor!
  
Stor fiskaren tog en fin Abborre!
    
Kräftfiske innan mörkret faller............
  
............. och en av dem som slocknade först på altanens golv var nog Faxe!!!

Av Therese Karlsson - 4 augusti 2010 16:52

Igår morses blev vi uppmötta i stugan. Det var en familj vi lärt känna genom villarosa återträffarna som komm på besök. De kom hela vägen från Markaryd med sina fina hundar Allan och Bryn. Dessutom hade vi hand om Cola så det var full fart hela dagen på dem alla fyra! Vi hann med en del mat, fiske, promenader och en massa prat innan den dagen var över. Tyvärr har jag inga kort därifrån men efter dagens frukost följde de med över till oss så då kom kameran fram en sväng!
   

Det är en härlig familj med en skön inställning till livet! Med sig hade de den sju månader gamle Bryn. Som för övrigt till utseedndet har sjuka likheter med lille Faxen men sedan har de ju samma mamma också.
        
Dessutom hade de även med sig den något äldre Allan. Ett riktigt charmtroll som blev riktigt bundis med Cola. Dessa två riktigt härliga vovvar kan man följa på www.allansflock.se om man vill.
      

Av Therese Karlsson - 1 augusti 2010 08:02

Idag! eller ja, egentligen imorgon firar vi värdens bästa mamma och pappa som i år har hållit ihop i 30 år som gifta! Helt fantastiskt att se att det faktiskt går att hålla ihop fast åren rullar på. Så ikväll skall vi fira! en mysig middag väntar och det skall bli så kul!

Av Therese Karlsson - 1 augusti 2010 08:01

Faxe biter förnöjt på sin rådjurskank. Om ni vill veta varför han gjort sig förtjänt av den så besök www.villarosa.se Klicka er vidare till kennel och där hittar ni Faxes sida!
  

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards