Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 4 augusti 2009 13:01

Idag har Faxe och jag varit ute och gått med söta vännen Emma och hennes Tollare, Saffran! Det var en skön promenad och äve om de bägge hanarna inte är de bästa vänner så var det inga problem att gå en sväng ihop. De vill bara inte riktigt vara lösa ihop som det är nu men vi jobbar på det och de ses nog för sällan så nästa tisdag skall vi ta en ny promenad ihop. Vovvarna behöver nog bara lite tid. Det var så roligt att få sällskap och efter en lång frukost mede mycket snack och skratt så var de tvungna att åka igen.

Jag började med lunchen och faxe fick godisbollen at putta runt på en stund under tiden. jag gjorde en gryta som vi fått recept av från underbara familjen Titusson. Den är både lätt och super god och dessutom går det att förbereda den innan man skall bjuda på den. Suveränt. Ni skall få receptet av mig och jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna.

1 kg fläskfilé ( eller grytbitar )
6 kabanosser ( 300gr Choritzo)
5 dl vispgrädde
2 hönsbuljong
3 dl mjölk+ 2 msk mjöl
1/2-1 tsk salt
1 tsk tsk grovmalen svartpeppar
2 tsk mejram
1 röd paprika
300 g små saltgurkor ( Cornichons)
200 g svarta, urkärnade, oliver
1 burk syltlök

Bryn bitar av fläskfilén och korven.
Koka upp grädde plus smulad buljong och tillsätt redning.
Sänk värmen och ner med kryddorna.
Puttra i 10 minuter.
Häll i strimlad paprika, kött, korv, gurka, oliver, syltlök samt spadet från syltlöken.
Koka upp.
Servera med potatis eller ris. Bröd och sallad! Jätte enkelt och super gott!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards