Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 1 augusti 2009 20:04

Jag vaknade upp på loftet i stugan! Riktigt nice! Andreas hade varit uppe sedan fem och fiskat och nu kom han hem igen samtidigt som Thomas och hundarna kom tillbaka från morgonpromenaden. Himlen såg verkligen lovande ut och det blev frukost med planering. Vad skulle vi göra av den här fina dagen då?! Vi åkte in till stan och gick på en liten marknad på torget. Det var riktigt varmt nu så vi var nöjda över beslutet att lämna kvar hundarna hemma. Man såg ganska många andra som hade med sina fram och de stackars små flämtade så hemskt. Vi vandrade runt och fyndade en del.  Dessutom köpte vi hem en bra påse med västeråsgurkor så när vi kom tillbaka igen så blev det till att hyvla den och lägga in. Halva satsen fick vi med hem. Den skall visst stå och dra i fyra dygn innan den är klar. Hmmmm, undrar om det finns några kvar så dags. :-)

Sedan var et bus med hundarna. En apportör kom fram och den var så himla kul att leka med. Hundarna apporterade,  jagade varandra med den i munnen och drog dragkamp. En stund var det jag mot hundarna och sedan var det hundarna mot varandra. Tur att inte apportören gick sönder i vår hantering. Sedan var det raka vägen ner i sjön för att dricka och svalka sig. Lite senare hittade vi Faxe djupt ner i ett hål som han hade grävt. Det var nog ett sorkbo där och innan vi hade fått stopp på honom så var han svart i pälsen ända upp på ryggen. Det var bara att bära ner honom i vattnet igen och sedan var det Wheaten race så det stod härliga till!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards