Alla inlägg under november 2011

Av Therese Karlsson - 17 november 2011 05:45

Om vi tog sovmorgon igår så satsar vi åter på tidiga mornar! Så god morgon!!! :-)


     

Av Therese Karlsson - 16 november 2011 11:48

 


Nu så, sakta men säkert orkar sig kvicksilvret upp över nollan. Åtminstonde två snäpp! Vi får väl se hur långt mer den tar sig idag! När vi gick ut på morgonens promenad så kändes det som om frosten på marken aldrig skulle försvinna idag så jag är mer än nöjd över det jobb kvicksilvret har lagt ner så här långt!


 


Ja morgonpromenad, jag vet inte om vi kan kalla den för det den här gången, snarare förmiddagspromenad. Vi var ju ändå inte tillbaka förrän klockan slagit tio. Gansk så precis på sekunden! Men som sagt, det var lite kyligt och Hugo tog sovmorgon idag så vi hade inte så brottom. Vi som brukar väcka tuppen ganska långt innan han ens har börjat fundera på att gala, nästintill varje morgon, fick ist sova till klockan sju och inte klagar jag för det vill jag lova! Det känns i luften nu att det drar sig mer och mer åt vinter. Jag tror dock att jag fortfarande lever i någon sorts förnekan över att vi redan kommit så långt in på året! Jag som precis har accepterat att det är mer höst än sommar! Vad händer med tiden egentligen?!?! Snart är det 1a advent och bara det är ju galet för att inte tala om hur snart det faktiskt är jul! Det är i och för sig en hemskt mysig tanke att tänka! Det är ju precis det jag gillar med vintern. Tiden från 1a advent och fram till 1 Januari! Efter det börjar jag nog förmodligen längta efter våren ganska så omedelebart! Det är ju bara sådan jag är! :-)


Januari kommer nog bara att försvinna i år den också, precis som tiden gjort hitintills! V1 börjar vi inskolning på dagis för lille Snoddas och två veckor senare kör vi för fullt. Detta innebär ju också att min egen inskolning på jobbet är över och att jag åter drar igång för fullt! Spännande på många sätt det där! Fram tills dess väljer jag att njuta av det som är precis just nu. De härliga morgonpromenaderna, goset, buset, myset, och så skall vi ju klämma in älskade pappas födelsedag och ett dop också! Jodå, med det här tempot är det nog snart vår igen!!


 

Om du blir nyfiken på varför den här soffpotatisen är så trött så kika gärna in på


http://www.villarosa.se/faxe.html



     

Av Therese Karlsson - 9 november 2011 12:09

"-Jaja", tänker jag för mig själv där jag står och slevar i stekgrytan! -" Jag har ju ändå börjat mitt nya liv nu"och så häller jag i lite extra grädde i grytan! Mest för att det faktiskt blir lite godare då! Japp, nytt liv var det ja! Nog har jag gått och tänkt på att jag borde ta mig i kragen ganska länge nu! Mitt mål att tappa 5- 10 kg innan jul börjar bli ganska svårt att nå fram till i tid!


"Ta mig i kragen" var det ja! Jomen jag tycker nog att jag har börjat ganska bra! Nu skall jag inte ropa HEJ riktigt än för det är ju trots allt bara första veckan med ett nytt, lite hälsosammare och lite mer motionsberikade liv Jag är ju en av dem med kort tålamod. Blir det inte som jag har tänkt ganska med en gång så ledsnar jag lika fort som jag har börjat! Meeeeen, hör här nu!


Jag började med en joggingrunda med Faxe i söndagsmorse! Jag ger mig själv en klapp på axeln för det eftersom att jag egentligen avskyr att just jogga! 6 år sedan sist och detta säger en del om min desperation! När jag så kom tillbaka på extremt darriga ben och bara längtade efter en dusch så tittade Faxe på mig med huvudet på sne! Jag ger mig den på att han undrade om uppvärmningen var klar nu så vi kunde börja köra på allvar! Tänk om jag hade hans kondition!! :-) Igår var jag på body toning! Sjukt härligt och jäkligt kul! Jag hade till och med glömt hur kul det kan vara att gå på pass. Ett halvår sedan jag satte mina fötter i de lokalerna. Det om ngt säger väll att jag har legat på latsidan lite för länge och eftersom min träningsvärk från i söndags är så gott dsom bortblåst tänker jag nog försöka mig på en ny joggingrunda idag! Eller ja, helt borta är nog inte värken men nu kan jag iaf böja på benen någorlunda normalt så jag tycker att vi bestämmer att det är över nu! Bort med gammal träningsvärk och hit med ny!!!


Tills dess satsar jag nog på de där extra dropparna grädde och uppreparför mig själv det som en vön sade till mig för inteallt för länge sedan! "-Du skall inte vara rädd för fett i maten! Kroppen behöver fett för att förbränna fett"! Egentligen tycker jag ju att det låter väldigt ologiskt, varför tillsätta ngt som jag jobbar för att bli av med?!? Hur som helst väljer jag att använda dessa rader som mitt mantra när jag nu slevar på. Och efter lite fri tolkning av hans pepp till mig häller jag då alltså i mer grädde i maten. Om inte annat för att det blir så mycket godare så!!! :-)

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards