Alla inlägg under juli 2012

Av Therese Karlsson - 30 juli 2012 19:26

Okej, så här är det! Jag är kass på blommor!!!! Mina fingrar är då rakt inte gröna och jag är inte typen som ligger på knä mitt i rabatten och river ogräs, bara för mitt eget höga nöjes skull. Nej, jag gillar marktäckande växter som breder ut sig i raketfart så ogräset inte har en chans (I wish) :( ) Jag glömmer av att vattna krukväxterna i mina fönster och jag har då rakt ingen lust att kallprata med dem heller. Nepp, mitt blomsterkonto är förmodligen lite för högt ist och idag här jag åter varit och spenderat.


Jag kliver in bland krukor och växter och botaniserar runt litegranna. Jag tycker ju igentligen om det här stället. Jag älskar rent av att få med mig vackra blommor och krukor hem, jag kan bara inte ta hand om dem! Eller, jag har verkligen noll intresse för att ta hand om dem! Hur som helst hittar jag så en växt jag känner igen och som jag inbillar mig tillhör den lite mer tåliga varianten. Jag rycker åt mig två som ser fina ut går till disken och förklarar för experten att jag har ett mörkt rum med två fönster i. Där trivs inga av mina tisdigare inköp. Kanske kan de här fungera!?? Ja säger ängeln till mig, det kan nog fungera men bara om du inte vattnar så ofta, max en gång i månaden!!!! VA!!! Hörde jag rätt!??? En gång i månaden? Behöver jag berätta att jag genast vänder på klacken och går och hämtar ytterligare två av samma växt!?! :-)


 

Av Therese Karlsson - 28 juli 2012 16:41

Tänk dej hur du skulle känna dej efter att ha kört ett kombinerat spinning och pump it pass på 8 timmar. Ungefär så känner jag mig just nu så den här kvällen får det bli pizza och soffmys. Trevlig helg Önskar jag dej!!! :) nu, dags att ratta hemåt.

Av Therese Karlsson - 25 juli 2012 16:21

Veckans hitintills bästa lunch har intagits under det stora äppelträdet på den gård där jag är född. Faxen vilar på mina fötter, Donna gör detsamma fast under bordet, Hugo och mormor busar medan Andreas hjälper pappa med höbärgningen.

Av Therese Karlsson - 24 juli 2012 12:02

Idag skiner solen ikapp med friska, ljumma, vindar. Härligt väder för en utelunch. Ja, ute som i lunch på bänkarna av jobbets baksida. Så jag sparkar av mig skor och sockar. Rullar upp byxbenen, sluter ögonen och drömmer om att det är på en strand jag sitter och lapar sol och att det är sand jag får mellan tårna och inte asfaltsgrus. :)

Av Therese Karlsson - 23 juli 2012 11:36

Så har jag återigen trätt fötterna i de mest ingågna skorna jag har, satt på mig de mest välanvända kläderna, klätt mig med det bredaste smilet jag kan uppbringa, skrattat med mina kolleger, återigen ätit lunch ur en uppvärmd plastburk (pannkakor, för den som undrar) och längtar lite hem. ;) Semesterbublan är med andra ord över och verkligheten har i dundrar in igen.

Av Therese Karlsson - 22 juli 2012 15:59

Ett helt fantastiskt slut på semestern. Borås djurpark tillsammans med Emma, Petter, Liza, Hammar och alla fina barnen såklart. Imorgon börjar jag åter jobba.

   



 

Av Therese Karlsson - 21 juli 2012 21:20

Vi bestämde där på en av Borgholms bakgator när regnet sakta strilade ner över oss. Precis just då bestämde vi att mottot för den här semestern skulle lyda; hellre roligt i regn än långtråkigt i solsken! Vi hade några fantastiskt härliga dagar tillsammans med fantastiska människor och det gick egentligen ingen nöd på oss, solen sken ju faktiskt ibland också. Enda kruxet var att jag  verkligen hade trott på en typ av solsemester när vi packade för en vecka i husvagn, därför fanns det sjukt mycket mer sommar och sol kläder än blåst, regn och kyla kläder! En liten miss kan jag erkänna så här i efterhand men men!


Vi hade lite räkmacka också skall erkännas. Min mor och far hade kuskat runt med husvagnen veckan innan vi skulle ta över den och de var gulliga nog att avsluta med ett par dagar på den camping som vi andra hade tänkt tillbringa våra dagar på! När vi så, aningens för jättetidigt, rullade in på campingplatsen så var det till ett redan uppsatt och ombonat förtält! Göööttt!!! Senare samma dag dök min lillebror och hans tjej upp och ytterligare en stund senare dök en familj upp till den stuga de hade bokat. Dagen efter rullade nästa husvagn, som skulle bli vår granne, in! Jag har verkligen uppskattat lyxen av att ha vänners vagn bredvid vår. Så roligt och så smidigt och även om inte vädret har varit på topp så har iallfall humöret varit det!


Ett par härliga dagar med stora delen av min familj hans med innan de åkte hemåt igen och kompissemestern tog över! Det har blivit sena kvällar i förtält, utflykter, skratt, bad, fisk-och räkfiske, shopping, lek och mys!!! Alltså helt underbart! Meeeeen, borta bra, hemma bäst och det var trots alt väldigt skönt att få komma hem igen, hämta upp Faxen och mysa ett par dagar i stugan med svärföräldrarna innan vi nu har landat i vår egen sköna soffan! Nästa år drar vi igen men då drar vi mot solen ist, hoppas vi iaf! Bättre solycka nästa gång! Tack alla fina, underbara, för en, vädret till trots, härlig semester! För att nu undvika att se lika blek ut som om det vore Januari så går jag förmodligen och blir storkonsument utav brunt utan sol produkter för det verkar vara det enda sättet att lyckas bli brun den här sommaren! :-)


En vecka i bilder! ---->


                                   

 

               
 

Av Therese Karlsson - 18 juli 2012 21:58

Jag är galet glad, stolt och hedrad över att vi får vara en del av denna fantastiska sida! En mycket matnyttig och väldigt vettig sida om rasen vi lever med! http://irishwheaten.com/ Klickar man sig vidare till WORKING WHEATENS längst ner till häger på sidan och skrållar neråt en bit så hittar man vår Faxe och Andreas! Om du ändå har tagit dej tid att kika in så passa gärna på att botanisera lite bland de andra flikarna! ;-) Det finns mycket matnyttigt där att hämta! Här under bjuder jag även på lite bilder och filmklipp av Faxe med skogsanknytning!




                       


           
 

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards