Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 21 augusti 2009 08:34

Vilken tur att Faxen och jag inte övade på att gå lös iskogen idag. Mitt inne på en stig i skogen så skuttade det upp en stor fin råbock. Kanske 10 meter från oss. Gissa om plutten blev till sig och ville efter. Snacka om närkontakt. :-) Jag kan lova att om han hade varit lös nu så hade det bärt iväg en bra bit in i skogen. När vi kom tillbaka hoppa han upp i Faxesoffan och puttade ner kudden på golvet som han sedan lade sig på.

Nu i veckan hörde äntligen spårtränaren av sig och undrade om vi skulle spåra med Faxen igen. Så igår stack Andreas och Faxe iväg till brukshundsklubben för lite träning. De hade lagt ett spår på drygt 350 meter med bloduppehåll och vinklar. F var super taggad och det hade gått jätte bra. Det var bara i den ena vinkeln där vinden låg fel som han velade av. Men de ledde på honom på spåret igen och han fortsatte till "mål"! Så himla kul! Det var nog bra att han fick lite semester från träningen för man märker att han tycker att det är riktigt roligt. Nästa Torsdag är det dags för ett nytt spår. Nu är det inte långt kvar till spårprovet! :-)

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards