Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Therese Karlsson - 19 augusti 2009 16:56

Idag är jag ledig från jobbet på byn. Men det fanns en hel del att göra hemma ändå! Jag och Faxen gick upp typ halv sju när Andreas åkte till jobbet. efter morgonpromenaden hoppade vi in i bilen och åkte till kvänum för att köpa reservdelar till pappas hövändare. Klart att den skulle gå sönder nu när den bara inte får göra det. Sedan var vi en sväng på gården och hälsade på så hundarna fick busa lite granna. Därefter stannade jag till vid mitt stall och hämtade upp alla saker som hör till hästarna för de står på grannstallet  nu så det är rätt gött att ha allt på samma ställe. Jag red en sväng och faxen låg snällt i skuggan och väntade under tiden. Sedan var det raka vägen hem för att göra mat, städa Faxebadet och fylla nytt vatten där och hänga tvätt. Tillbaka hem till gården och vända klövern ( Jag såg ju ut som en riktig bonnatös där i traktorn. Det är inte så ofta som jag kör de dära maskinerna så det går inte så fort när jag kör direkt) och så till sist städa av garageportarna. Det var rätt skitiga innan men nu är de vita och fina igen.

Faxen tyckte mest att det var skönt att ligga i skuggan och titta på mig medans jag höll på och grejja. Rätt som det var så saknade jag honom och började ropa efter honom. Då kunde han komma springandes från ett helt annat håll. Då hade han varit ute på en liten spanar runda och kom så glatt till mig. Det är så härligt när man är ledig och han kan få springa fritt på tomten och pyssla med vad helst han vill. Det är de bästa dagarna det.

Det sorgligaste var nog att börja plocka undan krukorna som hade blommat över för länge sedan. Det är så mycket höst över det så jag ville verkligen inte göra det. Men nu var det mer än dags och Faxen hjälpte gärna till. Det var ju riktigt kul att gräva ur blommorna. Hoppas bara att han har glömt det till nästa år när det kommer fram nya fina krukor igen.

Snart kommer Cola förbi och hälsar på. Thomas och Andreas skall sitta ute på pass ikväll igen så då kommer hon med över. Det blir kul för Faxen det!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards