Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Vackra nyheter!

Av Therese Karlsson - 17 februari 2011 07:53

Även om det har barit en väldigt blåsig, snöig och KALL vinter så har den verkligen inte varit känsloKALL för det! Vad många det är i min närhet som har mått väldigt dåligt och det gör mg så ont! Det har varit både stort och smått och för några ser jag att det har ordnat upp sig. Kanske har inte alla puzzelbitar fallit helt på plats men det känns ändå nära. Till viss del har det nog gjort en avspegling på mitt eget lynne, min egen ork! Man fundera mycket, till och med grubblar en del när livet tar en annan väg en den man trott! När det tar en väg så enslig och of road att man aldrig hade kunnat ana eller tro detta! Allt i livet är inte som man tror det vara! Ibland ganska långt därifrån.


Men man vill ju så gärna finnas där när någon behöver det!När man tycker om någon så finns ju inga andra alternativ! När någon betyder något! När någon finns i ens hjärta! Någon annan gång är det jag som är den någon och då är det skönt att veta att det finns någon där för mig också! Det vet jag att det gör. Jag har ju trots allt de finaste vännerna, den bästa familjen och så himla mycket att leva för och må bra av! Jag är lyckligt lottad! Väldigt Lyckligt lottad! Alla sitter inte i en lika bekväm och bastant båt som jag gör! Långt ifrån! 


Men så igår nåddes jag av de mest fantastiska, underbara och mest vackra nyheter man kan få! Så härligt att se kärleken flöda! Med denna nyhet följde ett uppdrga av stora mått! En ära som man inte kan tacka nej till! Det kommer att bli så underbart roligt och jag har redan börjat googla på ämnet! Det kommer bli toppen! Men det är ett tag kvar så tills det är dags så både jag och Andreas mycket tid på oss att förbereda! Det kommer att bli hur kul som helst att få vara med och förhoppningsvis förgylla tillvaron lite för någon annan som verkligen förtjänar det! Lyckan lever i mångas själ och ögon och det om något är vackert!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards