Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Therese Karlsson - 10 februari 2011 09:34

Alla gårdagens väderleksrapporter visade på snö kaos idag och vädret gör vad det kan för att ge metrologerna rätt! Typiskt. För inte känns det som om de alltid lyckas. Var de tvungna att ha rätt den här gången!!?? :-) Snön faller med lätta flingor och det har redan hunnit bli några centimeter. Hugo snuvar på så när det var dags för morgonpromenad bäddade jag in honom ordentligt och satte på regnskyddet. Sedan hängde jag en tunn handduk för den lila glipa som var så att det inte skulle yra in. (Se där, nu kom jul handduken väl till pass igen!!!) Min gissning är att det var rena bastun där inne. Men han blev inte blöt iaf!


Nu står han kvar under balkongen och sover vidare. Så skönt för hans näsa att få andas frisk luft! Det lättar upp så han nästan blir ren för en stund. Så när han vaknar till igen är vi snabba med ersättnings flaskan innan han åter hinner tjockna till. Då brukar han faktiskt ta lite granna. När han var som värst matade jag honom ute i vagnen. Precis när han vaknade till så var jag där med flaskan och han sög i sig lite. Annars kan jag tacka den nådige för att han nu äter puréer och gröt. Det har varit vår räddning den här gången. Jag trodde innan han blev förkyld att jag hade förhandlat mig på banangröt men nu ser det ut att snart vara slut! Se där,,, tur för mig!!! :-)


Så, när jag kom innanför dörren igen så kännde jag mig sugen. Sugen på Häxblandningen som står på spisen. Nykokt och bara väntar på mig. Men jösses! Nu har vi varit förkylda mycket den här vintern när jag inte bara har vant mig vid den beska smaken utan till och med blir sugen på den! Eller också är det så att jag i smyg ökat på dosen söt honung så mycket nu att det är det som lockar....... Sccch, säg inte det till någon bara!!!! 

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards