Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Therese Karlsson - 26 mars 2010 06:57

Jag har lite svårt att bestämma mig om det är pest, helt okej eller kanske rent av fantastiskt! Igår kväll när jag åkte hem från jobbet, tillräkligt sent för att det i vanliga fall skulle varit sovdags för länge sedan med mina nuvarande mått mätt. Jag ställer upp fläkten på max och skruvar upp radion tillrälkligt högt för att jag inte skall höra mig själv sjunga med i låtarna. På vägen hem som tar kanske tio minuter hinner samma radiokanal byta frekvens lite för många gånger. Det är gärna så med just den här kanalen. Jag bor tydligen mitt emellan två frekvenser av samma radiostation. på väg ut från byn sjunger jag med i en låt för att byta till en annan låt några km senare. När jag svänger in på den lite mer slingriga delen av vägen hem så hoppar det tillbaka till den första låten och samtidigt som jag kör över gärnvägsövergången så hoppar det tillbaka till den andra frekvensen och där spelar de en ny, inte lika bra låt! När jag tillslut svänger in på vår uppfart så hoppar vi tillbaka till den första frekvensen igen och även där är det en helt annan låt! I det här fallet skulle jag vilja köra bil en stund till då jag verkligen älskar låten men tröttheten tar över och jag stänger av bilen i garaget och hoppar gäspande ut!

Även på den här kanalen spelas det ibland gamla låtar med bäst före datum för flera år sedan. Även fast inte de gör reklam för ljust den sortans blandning som en viss annan kanal gör. Tänk när de spelar it´s raining men, HALELUJA! När den låten kommer på så tycker jag att det är rent av fantastiskt att det byter frekvens till något mer, för mina öron, lämpligt! Det är ju nästan lyx! Däaremot kan jag tycka att det är ren pest när de råkar spela två bra låtar på olika frekvenser och det hoppar däremellan. Då lir jag frustrerad ist. Men som igårkväll, när jag var lit för trött då brydde jag mig inte så mkt utan kanske mer ryckte på axlarna och tyckte att det får väl gå och det var väl kanse helt okej ändå. Det var ju ändå en rätt bra blandning jag fick höra!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards