Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Therese Karlsson - 25 mars 2010 11:15

Jag kan inte minnas att jag någonsin varit speciellt morgonpigg! Verkligen ALDRIG någonsin! Men den sista tiden har jag vaknat tidigare än tidigast (med mina mått mätt iaf)! Det är så härligt att öppna ögonen och spana ut genom sovrumsfönstret! Det är ljust ute och man kan höra ett dovt fågelkvitter utanför. Jag tror bestämt att det är vårkänslor på G!


Sedan får jag locka och locka och locka för att få min sjusovande hund att lyfta på huvudet. Han ligger och trycker så länge han bara kan för om han inte låtsas höra mig så behöver han ju inte gå med ner för trappan. Han är lite som tjuren Ferdinand som hellre sitter under sin korkek och luktar på blommorna! Det är sådan Faxe är också! Han vill hellre sitta och spana någon stanns än att busa runt. Han tar gärna några varv på tomten och luktar på tallar, granar , stenar och i gräset. Liksom kollar av läget! Då trivs han. Han är inte lika dan som Cola inte som skulle kunna busa en hel dag i streck om hon fick! De är lite olika de där två på det! Klart han vill racea runt och leka en stund han med men ledsnar efter en stund och beger sig till lämplig plats för att spana vidare. Lite annat är det ju så klart när han inte är ensam hund utan har lekkompisar här. Då är det full fart på honom. När vi har kommit ut på vår morgonpromenad så har han glömt att han är trött och älskar att gå och nosa för att se vad som hänt under natten! Vid närmare eftertanke så skulle han nog kunna ut och promenera en hel dag också om han bara fick!

Det är med lite lättare steg och lite öppnare, vaknare och klarare ögon vi går våra promenader nu. Man njuter på ett helt annat sätt mot för bara några veckor sedan! Det märks så tydlig skillnad! Dessutom så märks det tydligt hur nöjd Faxe är efteråt och det värmer så klart lite extra i mitt matte hjärta. När jag nu dessutom kan släppa honom lös i trädgården eftre vi kommit tillbaka gör min själ ännu lyckligare! Han får ett sådant där spel som den här rasen får och härjar runt i den snö som ligger kvar. Nästan ålar och kryper fram och rullar runt innan han sätter av i gallop! Detta har han ju inte kunnat göra på flera månader så nu passar han på ordentligt!


Igår var vi på återbesök på veterinärstationen. Örat var bra igen men penecilin till trots så var inte hans mandlar bra så de behöll honom och tog bort dem direkt.  Dessutom så fick han spruta för avmaskning och så skulle de ta död på ev parasiter i näsan. Jag tycker han varit lite nysig ett tag nu. vaccinationerna fyldes på och sedan var allt nödvändigt gjort för den här gången! Men snacka om att han inte mådde helt okej när jag ett par timmar senare skulle hämta hem honom. Han gnydde och hade dålig balans och ville inte alls vara social. Jag kan tro att det gjorde ont i halsen på stackaren.  Men tänk vad lättare allt blev när husse om hem från jobbet! Då blev han mkt gladare och svansen reste på sig för att vifta i kapp med lyckan han kände! lite senare tog vi en liten kort promenad och kollade till hästarna och då var han lugn som vanligt igen. Dessutom verkar han ha glömt allt ståhej från gårdagen idag för nu är han sitt gamla vanliga jag igen!

Dessutom fick vi lite finbesök av Josefin och lilla Emma igår eftermiddag! De stannade en stund på fika innan det var dags för dem att fara hem igen! Härligt!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards