Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Therese Karlsson - 7 mars 2010 13:51

Vad har hänt sedan sist då?!

Förmodligen inte så mkt men ändå fullt upp! Det är nog som det brukar det! Faxe har varit lite krasslig igen och varit hos farbror veterinären på besök.  Han hade något gojs i ena örat som inte ville ge med sig trots att vi provade öronrens själva ett par gånger först! Så vi bokade tid! När vi ändå var där så passade vi på att kolla ner i halsen eftersom att han hade problem med den för ett tag sedan. Stackars liten hade ett par irriterade mandlar och fick penecilin mot det! Så just nu äts det penecilin om vart annat här i familjen. För örat fick han droppar. Vi skall på återbesök om ett par veckor för att se att allt är bra igen. Lillen var helt slut efter att ha fått lugnande på stationen så han sov bort resten av dagen. tur att vi hade tagit en långpromenad på morgonen. Det var inte förrän strax efter elva på kvällen när jag och Andreas hade lagt oss som han kom på att han var turstig och ville ha vatten. Han fick en full skål med härligt kallt vatten och det slukade han direkt. Så då var det bara att packa på sig ytterkläder och rasta honom en stund. Men någon mat åt han inte den dagen. En halvtimme senare låg vi alla utslagna igen. Dagen efter började hungern göra sig påmind så då åt han nästan dubbelt mot vad han brukar ist!


Igår var vi på besök i Falköping. Vi åkte över redan vid lunch så fina mamma tog hand om mina hästar åt mig på kvällen! Vi ville ha lite tid för hundarna att busa loss och passa på att umgås lite med familjen innan vi skulle vidare! På kvällen skulle vi vara på plats på ett uteställe för att fira två fina kompisar som fyller trettio! Super god mat och kul vänner och verkligen inga ledsna miner. Alltid lika sjukt roligt att åka dit för att umgås och festa loss en stund. Alltid är det något upptåg och tok som händer! Inga hämningar där inte! Så idag tar vi det lug´nt, spanar på wasaloppet, tar några härliga promenader i solen och myser med hästarna! Dessutom skall vi passa på att åka till ett av utfodringsställena för rådjur. Se om det behövs mer potatis och ensilage. Lite solrosfrön tar vi med och bär ut när vi ändå åker dit! Skall bli kul att smyga dit och se om man kan få se någr djur på riktigt nära håll. Vi vet att det är bra aktivitet på matplatsen så kanske vi har tur!



Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards