Alla inlägg under december 2009

Av Therese Karlsson - 3 december 2009 10:24

Natten till igår hade vi en älg gåendes i trädgården. Jag hittade spår vid äppelträdet under sovrumsfönstret. Tänk om man hade tittat ut genom fönstret och fått se en älg ståendes där nere. Den hade bara gått fram till trädet och ätit upp de få äpplena som låg kvar på marken. Sedan hade den gått ut igen. 

Jag vet inte om det syns så bra men älgspår är det. Den hade trampat runt, runt, runt i cirklar kring trädet. Hoppas han inte blev yr efter det eller full på de gamla jästa äpplena.

Dessutom trodde jag att jag skulle bli attakerad av en älg när jag var på väg hem från morgonpromenaden. Den stod alldeles stilla och tittade på mig mitt på asfaltsvägen. Länge, länge, länge.... Sedan när jag hade kommit lite närmare och hunnit bli riktigt nervös tog den några steg mot mig. Jag samlade ihop kopplet till en studsig Faxe och bara hoppades att den skulle bli rädd snart och ge sig av. Jag manade Faxe till skall och då äntligen vek den ut på fältet och gav sig av bort mot skogen. Det var då jag såg det. Älgen var inte ensam. Framför den sprang det en stor älgtjur också. Hua, tänk om de där två hade gaddat ihop sig emot mig och beslutat sig för att gå emot mig. Nu gjorde de inte det utan det blev ett vackert vinter minne ist.   

Av Therese Karlsson - 2 december 2009 09:19

Träffade på herr och fru älg och deras fina kalvar på morgonpromenaden idag igen! Vi börjar bli riktigt tjenis nu! Men gud vad Faxe önskade att han inte gick i koppel just då!  

Av Therese Karlsson - 1 december 2009 20:40

Är nyss hemkommen från en LÅNG dag på jobbet. åkte halv nio i morses och kom hem nu klockan åtta! Vad är då det första jag ser när jag kommer hem. Förutom att Faxen kommer och välkomnar mig förstås! Jo, detta hittade jag på mitt köksbord. Tyvärr gör inte bilden den rättvisa. Men så mysigt fin och julig den var!

Svärmor hade igår varit med några vänninor och gjort blomsterarangemang. Då hade hon passat på att göra en till mig också! KULIGT!!!! Tack så hemskt mycket! Så fin, så fin!!!! De har varit här och hälsat på idag. Thomas har hjälpt oss fixa och trixa en hel del medan Cola och Louise tog hand om lille Faxen. Jag var så trött och seg när jag klev innanför dörren men dessutom stod det mat på spisen. Klar att värma så nu är jag piggare igen när både kropp och själ fått lite nytt bränsle. Har man de bästa svärföräldrarna eller vad??!!?


Tidigare idag var jag en sväng på granngården och handlade lite. Köpte med mig en "Dog brick". Ett sorts puzzel som man gömmer godis i så att Faxen får jobba lite för att få fram den.
  
Detta var ju super kul och tillslut visste han inte om skulle äta mat ur matskålen eller leta fram den under locken. Så det fick bli varannan skål, varannan puzzel! Men en kort tid senare så hade han ledsnat och gått och lagt sig igen på mattan (han har ju haft fullt upp med Cola hela dagen). Där kommer han nog ligga hela natten och vänta tills husse kommer hem efter sitt grisvak! God jakt lycka till er men kör försiktigt! Var rädda om er!
  

Av Therese Karlsson - 1 december 2009 07:53

Jag tog morgonpromenaden förbi gården i morses. Det skulle jag ALDRIG ha gjort! När jag kom tillbaka så undrade jag vart vargen var som ylade så (nog för att det är full måne alltid men ändå)! Det var visst herr "Gnäll och skäll" som var på väg tillbaka igen! Nu är det bara att härda ut ett par dagar till. Stackars lille Faxen men i eftermiddag kommer Cola förbi. Hoppas hon kan få honom på lite andra tankar!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards