Alla inlägg den 16 december 2009

Av Therese Karlsson - 16 december 2009 19:12

Vi har satt upp ljusslingor i det lilla trädet vid "faxebadet" och på varsin sida om finentren. Jag tog med mig kameran ut för att fota det nu när det var mörkt och lös så fint på snötäckta grenar.  Det blev visst pankaka av de korten så jag letade upp några kort från förra året på huset. De är dock tagna under dagtid och utan belysning men marken är ändå lika snötäckt då som nu (ett rätt där iaf!).  
Nu får det bli julklappsinslagning framför bonde söker fru.
        

Av Therese Karlsson - 16 december 2009 11:34

Hua! Jag gillar igentligen inte kyla! Dessutom är det halt och blåsigt! Jaja, jag vet att jag inte ska klaga nu när det faktiskt har kommit lite snö. Dessutom verkar det som om den har tänkt att stanna till jul. Jag kan sträcka mig så långt som till att det är skönt med en vit jul för det är ju så klart mysigt. Men sedan är jag inte i något större behov av snön längre! Faxe däremot var igår kväll överlycklig och fick tokspel när vi var ute och busade i kylan och snön.  Han raceade runt, runt och jagade snöbollar som vi kastade. Vi passade på att öva lite inkallning också. Vi stod i varsin ände av trädgården och ropade på honom. Han fullkomligt älskade att springa i snön.


Efter dagens morgon promenad fick han springa ute en stund innan det var dags att komma in igen. Vid det laget hade hans tassar förvandlats till snöbollar. Det var bara att hämta kammen och försöka leta fram tassarna igen.
    

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards