Alla inlägg den 18 december 2009

Av Therese Karlsson - 18 december 2009 19:43

Hipp hurra det är Faxes 2 års dag idag!   
Tänk vad fort tiden går. Det var ju verkligen inte länge sedan vi var och hämtade en liten (men ack så kaxig   ) minivalp som sedan låg och sov i vårt knä hela den långa resan hem. 


Vi brukar inte ge honom så mycket mer än torrfoder att äta. Men ibland när han har varit duktig så får han ju så klart något godis som belöning. Det kan vara leversnittar, leverpastej eller ost. Blodpudding och korv är jättebra att gömma små bitar av tabletter i om han skall behandlas mot något och skall han få avmaskningsmedel på tub, så är det perfekt att rulla in en sträng i en pankaka. Då är det där hemska medlet nere i magen på två röda sekunder. Dessa saker tycker han är mumma så idag på hans födelsedag så gjorde vi pankakor till oss och stekte plättar till honom. Det blev en pankakstårta med tunna skivor leverpastej emellan. När han tyckte sig har suttit fint tillräkligt länge framför kameran så gjorde han allt några små försök att få äta av läckerheterna som serverades honom. Det blev en ordentlig tårta så lite fick han idag och lite får han i morgon också. Vi måste vara rädda om hans lilla mage.
    
Har jag inte suttit fint tillräkligt länge nu?
  
Tänk om jag bara kunde få smaka en liten bit?!?! Inte det? Nehe!?
  
-"Men nu då?" -"Okej,-varsågod!"
  
MUMS!!!! Så gott!
  
Men hörru! Nu är det ju redan slut! Men om jag letar lite kanske jag kan hitta ett par smulor till!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards