Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Energisnål

Av Therese Karlsson - 17 juni 2011 17:51

 

Jag efterlyser fortfarande den filosofiska delen av mig! Det är till och med så att jag saknar den ibland. Jag tycker ju om att gå runt och fundera, lura och klura. Men den sista tiden har jag nog snarare känt mig tom! Har inte haft någon lust överhuvudtaget för filosofi! Vintern var kall, snöig och väldigt lång! Lite väl lång på många sätt! lite för många separationer, en tragisk bortgång där saknadens storlek överraskar en smula. En del små insidenter och en mängd förkylningar på framför allt Hugo, vakna nätter och mörker! Det tar på energin. Åtminstone på min. Lite tragiskt, för man önskar som vanligt att man hade kunnat finnas där för de som behöver det på ett mer närvarande sätt än jag faktiskt har kunnat och orkat. Energimätaren slog i bott och ibland känns det som om den fortfarande dippar.  Även om den är på väg upp. Jag känner det i kroppen. Varken knoppen eller kroppen är lika tung längre, jag tror bestämt att det vänder nu. Rätt som det var så kom våren. Nästan utan förvarning och nu nalkas sommaren. Årstiderna byter av varandra rakt upp och ner utan att liksom, som brukligt, flyta ihop. Livet bara rullar på och nog har jag varit mer lycklig och glad än bekymrad. Det verkar ordna upp sig nu för alla inblandade. Så gott det går och det är skönt. För visst vill man att livet skall vara just skönt?!?

Jag har ifrågasatt mycket det senaste halvåret. Som vanligt så gör jag det inom mig, för mig själv! Det är lättast när det är ngt lite större på gång och jag måste göra det när det är ngt som tynger. Fundera och filosofera lite innan jag kan sätta ord på det. Vända och vrida för att se om det verkligen är så som jag tror. Eller inbillar jag mig bara. Jag är ganska intensiv och impulsiv. Det är nog inte för inte som Andreas kallar mig för hettsfia!  Men jag har kommit fram till ganska mycket genom min egen ransakan.  Jag vet vilka som betyder mer än mitt eget liv för mig och för vilka som jag kanske inte gör detsamma. Jag vet vad som är det bästa med mitt liv och jag vet vad jag borde ändra på. Frågan är bara hur! Det är trots allt mycket lättare att komma fram till VAD än det är att komma fram till HUR! Men det löser sig! Jag har mycket kärlek i mitt liv och det är jag både lycklig och tacksam för. Min alldeles egna lilla fantastiska familj, mina föräldrar, syskon, gamla vänner, nya vänner och spännande bekantskaper och så lille Faxen så klart. Jag vet att en del tycker att jag är sjukt löjlig när det kommer till honom. Men där kan man snacka ovillkorlig kärlek och det är tur att han finns. Det är inte en gång jag har borrat ner mitt ansikte i hans päls och fått kärlek tillbaks när jag behöver den. Så ärligt talat bryr jag mig inte om vad andra tycker i den frågan


Vintern är förbi och solen lyser upp och värmer världen utanför också även mig! Nog för att det dessutom vindar men det är vind av förändring och jag gillar det!!!  Jag känner medvinden i ryggen och tillfredställelsen av att äntligen ha kommit till insikt! Det är välbehag och kärlek som virvlar runt i min kropp. Allt i livet skall inte vara räkmacka utan nog skall man halka lite och glida runt på hala skaldjur innan man kommer på fötter igen och få rätsida på en del saker. Jag mår bra och det finns väldigt mycket i livet att vara tacksam för och det är jag! Tro mig! Jag har ju dessutom egentligen ALDRIG mått dåligt bara varit låg på energi. Men jag laddar på för fullt och det börjar ta sig och det finns mer spännande möten och eventuella upptåg på gång och jag ser fram emot sommaren med spänning och förväntan. Tack till alla fina för att ni finns och förgyller mitt liv! Jag älskar er!

 
 
Ingen bild

Mariah

17 juni 2011 19:10

Du fina människa!!! Älskar dig <3

 
sara

sara

17 juni 2011 21:31

tänk på att skämma bort dig själv å ge dig själv lite ompyssling å ta hand om dig med. du ska inte bara visa kärlek till alla runt om kring dig. vi känner av din kärlek till oss genom att du bara finns här för oss. <3 du e den underbaraste männinskan som finns. med dig kan man diskutera om allt. å komma till om man har svårt. du lyssnar å bryr dig verkligen om en. de e underbart! du vet att ja finns å lyssnar gärna med om du nån gång har problem. du e GULD värd!! en finare människa får man leta efter å de kan ta lllåååååånngggg tid. du e en underbar mamma,matte å sambo till dina familj. du tar verkligen hand om alla. du e TOPPEN!! ta hand om dig underbara tjej!! <3 <3 <3 <3 <3

http://saras-blogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards