Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Therese Karlsson - 26 juni 2011 08:49

Vi har ju anat ett tag nu att vildsvinen skulle komma närmare. Man har sett tecknen och märken av klövar har setts på marken. Man har dock inte fått syn på någon levandes fram till nu. Den senaste veckan har åkrar och köksträdgårdar blivit matplatser för vildsvin och i trädgårdar och på gårdar har soptunnor buttats i kull i deras jakt på mat. En natt tittade en bilägare ut genom sitt fönster och fick se en gris skubba sig mot deras bil! Det känns inte speciellt roligt att ha dem så nära men med lite tur så försvinner de lika fort igen! Vi har ju uppenbarligen haft genomströvare här förut! Men de har heller aldrig förr lämnat så tydliga spår efter sig! Inatt tog Andreas med sig Faxe och åkte runt längs vägarna. Han var inte ensam om att göra så. Fler jägare är ute på spanarrundor i sina försök att försöka lokalisera grisarnas tillhåll. Andra jägare satt på poss! Några timmars nattarbete resulterade i ett eftersök för Faxe och Andreas på grannens åker. Nästan runt husknuten till oss. Något säger mig att det inte var sista gången det hände. Kanske är de här nu för att stanna!? Aldrig förr har jag varit så glad över det fula nätet vi har runt trädgården! Än så länge verkar det hålla grisen borta från vår tomt iaf!

   

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards