Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Therese Karlsson - 7 juni 2011 07:43

Ja, nog kom det en störtskur tillsist kan jag lova! Inatt drog åskan förbi oss med en himel öppen på vid gavel som följeslagare! Det var inte smatter jag hörde mot taket utan ett dån av regn och nog var det ett sådant där under att inte Hugo vaknade. Jag låg vaken en stund och liksom bara väntade på att det skulle hända!


Att ovädret inte var precis över oss hördes på mulret och jag känner nu att jag är ganska glad för det. I Alingsås slog det tydligen ut strömmen men vi klarade oss. Skall dock erkännas att viigår kväll kokade upp vatten på termos till Hugo så att jag åtminstonde skulle kunna göra välling till honom om spisen inte skulle fungera nu på morgonen! Det vattnet kokades på nu på morgonen igen. För det sögs att detta inte var det enda som drog förbi inatt. Det kan visst komma mer idag!


Morgonpromenaden har vi klarat av redan. Hugo sov så redigt hela natten och vaknade vid sex imorses. Nu är vi åter inne i gammal rytm igen och det känns skönt! Det är inte så roligt med orolig sömn vill jag lova! Inte nog med det utan han åt sin välling snabbt och lätt. Det har han heller inte gjort på långt över en vecka. Hans frukost brukade kunna ta en timme ca! Nu var det klart på en kvart! Så fort på med kläder och fram med koppel så vi hinner gå innan ovädret kommer igen! 


Det luktar härligt av blöt asfalt. Sommar regnet brukar ta fram så mycket härliga dofter! Tallskog, gräs, grus och blommor doftar så mycket mer när det byter från tort till blött! Även om jag känner mig lite stressad och traskar på så fort att svetten pärlar sig i pannan så går det inte att låta bli att njuta ändå. Faxen slängde sig på de svala plattorna under balkongen. Det är hans favorit plats nu på morgonen. Där kan han ligga i i flera timmar och spana medan han hela tiden har nära till köksdörren för att kolla till oss ibland!


Nej, nu är det nog dags för en dusch på mig och sedan så tror jag att jag slänger mig på golvet brevid Hugo och leker hela dagen... 

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards