Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Therese Karlsson - 6 juni 2011 16:44

Långledighet var det ja!! Ojojoj vilket väder det har varit! Nästan lite för bra, om det nu kan vara det! Det hotas åter med regn och åska och tro det eller ej men jag kan nog tycka att det är lite välkommet trots allt! Ja, inte åskan då, den kan jag absolut vara utan. Men lite regn som friskar upp igen skulle faktiskt inte sitta helt fel! :-) Det har som sagt varit några fina dagar och i ett tidigare inlägg här skrv jag om ( eller kanske snarare beskrev med bilder) hur våra dagar i stugan var. Riktigt härliga. Sedan var det bara att packa ur bilen för att åter packa om våra väskor igen! denna gång var vi bjudna ut att hälsa på några vänner på torpet! Vilket mysigt ställe sen! Jösses!!! De timmarna vi hade planerat in för detta försvanni ett nafs och vi gick på övertid ist! :-) Massa SOL, god mat och mys, precis som vanligt!!! Tack underbara ni för denna dag! 


 

         

Sol var det ja!!!! Idag visade termometern på 32 grader som varmast! Ojoj, lite för varmt för somliga! :-) Faxen gick och lade sig i skuggan vid entren! Lite strategiskt placerat precis på plattorna innan landet!!! :-) Där låg han och spanade in husse som stod och övningssköt med sitt gevär. Jag hade dock inga problem med att få med mig honom in ist! Nu ligger han utslagen på klinkersen i groventren ist! Förmodligen det svalaste stället just nu!


 

Av Therese Karlsson - 6 juni 2011 11:22

Tack Gode Gud för karlar

Jag säger bara en sak: Tack gode Gud för karlar.

Kvinnor är tråkiga, alltid ska dom städa, laga mat och ta hand om barnen. Inte kan dom sitta stilla en sekund.

Nej, tacka vet jag karlar. Dom kan det här med avkoppling. Dom kommer hem från jobbet, kastar sig i soffan och rör inte ett finger förrän sporten på TV börjar.
 

Kvinnor är trångsynta. Dom bryr sig bara om bagateller, var man ska bo, lägenhet eller villa, hur många barn man ska ha.
Tacka vet jag karlar, dom engagerar sig i de stora frågorna. Kommer Sverige med i fotbolls-VM? Vinner Edberg ( ?!?! :-) ) Stockholm Open?
 

Kvinnor är oförståndiga. Dom inser inte att man är sjuk när man har trettionio graders feber, nej, dom ska upp i alla fall och laga frukost och se till att barnen kommer till dagis och skola.
Tacka vet jag karlar. Dom hostar en gång och ligger sedan däckade i sängen en vecka och blir ompysslade.
 

Kvinnor är oekonomiska. Dom kan inte handskas med pengar, dom sätter in dem på banken, köper kläder och mat till familjen eller nya gardiner.
Tacka vet jag karlar. Dom tar pengarna och går ut och roar sig med grabbarna eller köper en radiostyrd bil.
 

Kvinnor inser inte sin begränsning. Först går dom ut och jobbar i åtta timmar, sen går dom hem och jobbar åtta timmar till. Och sen ska dom leka med barnen och hinna vara vackra och kanske sova en stund också.
Tacka vet jag karlar. Dom vet vad dom kan och låter bli saker dom inte klarar av. Som att fälla ner toalettringen, plocka bort ALLA saker från bordet efter middagen, eller torka av det.
 

Vilken tur att vi kvinnor är så bra på att uppfostra våra söner till karlar!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards