Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Trots allt Lördag!

Av Therese Karlsson - 11 juni 2011 09:22

Idag blev det bara Faxen och jag på morgonpromenaden. Lite matte/hund tid. Vanligtvis brukar ju Hugo vara med men när regnet hängde i luften och Andreas ändå var hemma så stannade de kvar och gav Hugo frukost ist! Vi hann inte gå många meter innan vi möttes av Sara som var på väg till jobbet. Hon stannade, öppnade dörren för att hälsa och Faxen tog sin favorit på orden!!! (Hmmm, en av  "fördelarna" med flexi kanske?!) Opps, Men det kan ju ändå inte vara mitt fel att han gjorde så. Det är ju inte jag som har gjort henne till hans favorit. Det har hon klarat helt själv!! ;-)  Ett pusskalas utbröt i bilen och det verkade nästan som om Faxe blev mer sugen på att hänga med henne ist för att gå vidare med mig! Tror bestämt att han tänkte lifta med henne in till byn!


 

Vi tog hästsvängen när vi gick. Den brukra i vanliga fall vara kul att ta me Hugo på den för han har redan nu visat intresse för djur och just hästarna är väldigt kul att titta på. Hästsvängen innebär att vi går förbi det ställe som jag förrut hade mina hästar på. Även om inte jag har mina kvar så har det gått andra i grannhagarna. Förlänger vi promenaden lite så går vi även och hälsar på kossorna och tjuren. Hugo brukar lysa upp och peka och prata om dem när vi är där. Det är lite mysigt faktiskt.


Just hästarna var ju tidigare mitt största intresse tillsammans med Faxen men när jag nu inte har dem kvar så får Faxen min odelade uppmärksamhet i det syftet! :-) Han är ju det enda av mina intressen jag har kvar nu när träningspassen också ligger nere över sommaren. Inte honom emot skulle jag tro! Tidigare var det ju han och hästarna men nu blir det inga ridturer i skogen längre som han kan hänga med på utan annan aktivering gäller. Hahaha, jag som skulle rida mig i form efter graviditeten. Så var planen men det blir ju inte alltid som man har tänkt sig! :-) antar att jag ist får jobba mig i form efter sommaren för att bli av med de axtra kilon jag har kvar. Det kanske låter konstigt men lite glad är jag trots allt på något märkligt sätt över det extra jag har. För de finns ju trots allt pga att Hugo kom till världen och han är värd varenda litet gram jag har runt midjan. Det är väl inte för inte vi kan kalla dem för kärlekshandtag, Eller??!


Appropå annan aktivering så längtar jag lite efter att det skall bli bättre väder igen. I morses tömde jag  ut ytterligare 12 mm ur regnmätaren så nu är det sammanlagt 60 på bara några dagar! Nog för att det behövdes men nu längtar man åter efter sol. När den så kommer skall jag plocka fram och damma av agility hindren ur sin vintergömma. 


 

Snart kommer några vänner över med deras lille Gizmo! En liten övertrimmad tibetans terrier men förmodligen också den sötaste ni kan tänka er av denna ras! Vi skall spåra lite även med honom är det tänkt. Det blir hans andra spår så det lägger vi i trädgården åt honom lite senare när de har kommit. Faxes går vi nog ut och lägger snart skulle jag tro. Skall bara vänta på att regnet slutar hälla utanför fönstrena!  efter det så skall vi nog sätta upp fotbollsmålet som gick i graven midsommarafton för två år sedan. :-) Så nu mina fotbollsglada vänner och dess bolltokiga barn, är sommaren räddad!!! För att inte tala om midsommaraftonen. Det är ju lite traddition att det skall spelas boll när vi är här dåd. Fotboll och bastu brukar stå på schemat. Ja, vi får se hur det blir i år! Men med tolv vuxna, två hundar och ett gäng barn i olika åldrar så skall vi nog få ihop ett par lag även denna gång även om det blir en betydligt lugnare afton än vanligt! Däremot så är beslutsångesten stor över vad vi skall bjuda dem på för middag efteråt! jag blev sjukt sugen på hjortstek och på chipspaj. Men troligtvis går det nog inte så bra att kombinera så jag måste nog välja. Jag tror det får bli det senare alternativet. Det är ju trots allt Lördag!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards