Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

LEDIG IDAG!!!!!!!

Av Therese Karlsson - 31 januari 2010 09:39

Söndag morgon och jag sitter här med te koppen i min hand. Eller ja, jag önskar att jag det fanns en rykande varm kopp i min hand. Jag har bara inte orkat gå och fixa den än. :-) Det behövs allt något värmande nu, som  en kopp te alltså. Något annat värmande får vi ta längre fram på en lördagskväll förslagsvis! :-) I går morses när jag vaknade, en aning för tidigt för min smak, för att gå till jobbet så visade termonetern på 22 minusgrader utanför dörren. Denna morgon var det "BARA" 19 grader så det artar sig kan man säga. Om än så väldigt sakta! Ju mer jag tänker på teperaturen ju mer längtar jag efter min te mugg!

Nog är det Söndag alltid. Så där härligt avslappnat och ABSOLUT inget planerat! SKÖNT! lite lyxigt faktiskt! Det finns alldeles för få sådana här dagar när man inte måste passa tider och slänga sig iväg åt alla håll och kanter samtidigt! Vi öever i ett väldigt stressat samhälle och det är nästan så att jag först blev vilsen vid tanken att inte ha någon agenda skriven för dagen. Men jag sansade mig ganska fort igen. Mina två andra familjemedlemmar sussar fortfarande. Själv blev jag lite rastlös för en dyg timma sed. efter att ha legat en lång stund och filosoferat och fantiserat så gick jag ner och satte mig vid datorn för att skriva till Villarosa. Om en stund. När temperaturen blivit liiiite behagligare så skall jag och Faxe ta oss en promenad till hästarna och släppa ut dem. Men det är ju fortfarande så kallt att de står bättre inne i lösdriften och vi andra har det skönast innomhus! 

Nu sitter jag och funderar igen. Jag har givit mig själv två val. Antingen att gå upp och se om min sida av sängen är ledig eller om Faxe har brett ut sig mitt på den eller att hämta den där koppen te....... Vi får se på vilket sätt jag väljer att värma mig den här gången! Det känns trots allt skönt att jag kan ha dessa två skönt avslappnade val. För jag är LEDIG IDAG!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards