Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Therese Karlsson - 24 januari 2010 17:43

Det är inte alltid som jag och min sambo är så jätte duktiga på att komma ihåg olika bemärkelsedagar. Jag älskar att fira för det är ju en anledning att träffas och umgås. Så födelsedagar brukar vi klara av iaf. Men strax efter nyår kom min kära sambo och sade grattis på förlovningsdagen. "-OJDÅ" sade jag för den dagen var den 28/12 så vi hade missat den med ganska bra marginal. Vi hade varit förlovade i tre år och vad gör väl det att vi hade missat dagen D igentligen?! För om man älskar varandra lite extra varje dag så behöver man väl inte en speciell dag att hänga upp sig på. 


När jag var ute och gick med Faxe på morgonen kom jag att tänka på att vi även höll på att missa inflyttningsdagen till huset. Det datumet är den 26 Januari, för övrigt samma dag som Cola fyller tre år. Grattis till henne i lite god tid för engångs skull! :-) Den 26 Januari 2007 var en lyckans dag. Vi skulle äntligen flytta in i vårt hus som vi hade längtat så mycket efter. Det där med lägenhet var aldrig något för oss och vi stod ut i två år innan vi hittade vårt dröm hus. Dessutom föddes ju den lilla efterlängtade valpen, Cola, samma dag. De fick medelandet om att valpningen var klar mitt i alla flyttlass. Snacka om lycka. :-)


Gårdagen var en stressig men härlig dag.  Morgon började med att Andreas och Faxe tog en morgonrunda för att sedan komma tillbaka till frukostbordet. Sedan var det slutpackning för Andreas resa och väntan på att Svenne skulle komma och hämta upp honom. Därefter stack jag till hästarna och fixade lite och pappa mötte upp med en ny bal till höhäcken. Sedan var det raka vägen hem igen för att ta Faxe på en långpromenad i hopp om att han skall vara trött så att han kunde vara lugn och vila i ett hörn när vi skulle på kalas. Fina farbror och faster bjöd på kalkonmiddag då vi skulle fira hennes födelsedag. Faxe var verkligen inte beredd att sova i ett hörn utan ville hälsa på allt och alla och vara med mitt i centrum. Efter den goda middagen fick han vara fördiskare av tallrikarna så då höll han sig lugn iallfall och var rätt nöjd :-)


Sedan var jag tyvärr tvungen att vara lite oförskämd och sticka hemmåt lite tidigare än de andra. Jag skulle ju hem och kolla till hästarna en sista gång inför natten och se till så de har mat och vatten plus att jag skulle ta Faxe på en promenad igen. Sedan var det bara att hoppa in i duschen och ut lika snabbt igen för att fixa till mig lite inann det var dags för att bli upphämtad av mor och far. Vi skulle på revy i Skara hela vår familj och dessutom hela Andreas familj. Ja, utan Andreas den här gången förstås :-( Faxe hade ju inte vilat någon gång inder hela dagen så han lyfte bara lite på huvudet från mattan när jag åkte för att se vart jag tog vägen. Så med gott hjärta kunde jag lämna honom. Jag visste ju at han var trött och skulle sova hela kvällen. Vi åt en landgång med kaffe och kaka gemensamt innan revyn började. Revyn var naturligtvis rolig som bara den så det blev många skratt under kvällen. När det var dags att åka hem igen så var jag faktiskt lite trött så det blev raka vägen till sängen efter att Faxe hade fått komma ut och göra sitt......Sedan, äntligen dags att slå igen ögonen en stund. En intensiv men lyckad dag!


Snart, snart kommer äntligen älsklingen hem. Troligtvis lite tidigare än planerat och det,,, det tänker inte jag vara ett dugg ledsen över!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards