Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Therese Karlsson - 9 januari 2010 17:52

Till Faxes stora lycka har han fått vara lite lös i trädgården idag och busa i snön. Han älskar ju detta men har fått hålla sig det mesta inne i nästan en vecka. Nu tänkte vi att han skulle få racea av sig lite iaf. Oj, vad körigt det blev för honom då! Han var ju tvungen att besöka alla sina hörn och träd som han inte har fått markera på så länge! Sedan bar det av i full gallop i den höga snön. Lilla Faxen försvan nästan på sina ställen. Han orkade dock inte så länge och verkade lite nöjdare när vi kom in igen. I vanliga fall brukar han alltid streta i kopplet för att komma ut i lös snön istället för att gå på gången fram till dörren. Men inte den här gången!
                                                

Av Therese Karlsson - 9 januari 2010 09:22

Uppe med tuppen!!! Eller kanske inte! Jag vaknade nog samtidigt som tuppen men låg kvar i sängen och drog mig bara för att det var så svarmt och skönt under täcket. Eller, nu lurades jag lite igen. Jag låg nog mest kvar för att det var så himla kallt ute och för att jag tyckte lite synd om mig själv. Självömkan är väl den bästa anledningen att ligga kvar i sängen och blunda lite för att glömma bort värden utanför? Eller ja, det är egentligen inget synd om mig heller. Jag är mest bara fånig. Men jag har en förkylning på G igen. Är inte det lite typiskt att när den förra precis hade försvunnit så kommer det en ny och knackar på! Men måste den knacka så hårt i mitt huvud??!  Men tillslut gav jag upp och insåg att det var en C-vitamin brus och en alvedon som skulle kunna skräma iväg min förkylning den här morgonen. En toastad smörgås till det och frukosten var serverad. Den äter jag nu framför datorn. De jag delar detta hus med är ett par riktiga sjusovare när de har bestämt sig för det och låg bägge kvar i sina sängar och sussade när jag gick upp.  (Kul att det är jag för en gångs skull som inte sover längst) Men Faxe är ju inte helt kry än och Andreas har även han en förkylning på G så de kan väl få sova tills de vaknar de också! Det är ju trots allt Lördag! Igår kväll var det modiga 16 minus på mätaren men idag är det faktiskt bara 10 minus. Det artar sig. Snart kansle man kan gå utanför dörren igen. De hade ju faktiskt hotat med 20 minus så varför klagar jag på nuvarande temperatur för. Har jag nämnt förut att jag inte gillar kyla kanske??! :-)


Jag skrev för några månader sedan om att det skulle bli så kallt för att det var mycket Rönnbär i år! Men summan av den analysen blev ju att inte sjutton kan ju bären veta det!!! Tyvärr måste jag medela att den analysen nog inte var så vetenskapligt gjord för jag tycks haft fel. De visste tydligen precis vad de pratade om när de i stora klasar satt på träden och varnade med sin illröda färg!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards