Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Therese Karlsson - 24 juli 2009 22:11

Jag stannade förbi gården på vägen hem från jobbet och hälsade på mamma, pappa och Donna en sväng. Donna kommer som vanligt farm till bilen direkt och viftar på svansen. Förr var det mig hon var glad för att se men nu handlar det mest om att hon vill att jag skall skynda mig ur bilen så hon får se om Faxe är med! :-) När hon har spanat in i bilen en sväng och insett att så ej var fallet så sprnger hon direkt bort och hämtar bollen.   -Lek med mig NUUUU" Säger hon och viftar med svansen! Börjar man då kasta bollen åt henne så kan hon springa och apportera den hela kvällen.
Det blev en härlig grillkväll och det var så härligt och mysigt att bara umgås en stund.

Andreas har varit hos min faster i deras sommarstuga och fiskat en sväng i eftermiddag och då  skulle Faxe med. Mina kusinbarm var där och de har länge, länge, länge velat vara hundvakt åt honom men det har aldrig riktigt blivit tillfälle. Men nu så passade det ju bra att ta med honom. De var så lykliga och hade en härlig eftermiddag ihop. Det blev en jös upptagen så imorgon skall kompisen som var med Andreas och fiskade och hans lilla söta familj komma över och äta jösgrattäng! Det blir Smaskens! Nu skall jag gå och lägga mig på den dära spikmattan. Hoppas jag står ut för jag har rätt höga förväntningar på den!

Äntligen kväll. Det är något visst över en fredag kväll. Visst jag skall jobba hela helgen men det spelar liksom ändå ingen roll. Man njuter ju ändå av en fredag kväll ändå! Jag fick låna en spikmatta av min arbetskamrat så den skall jag pröva en stund nu när jag går och lägger mig så jag är inte så säker på att jag kommer att njuta så mkt mer nu :-)

Av Therese Karlsson - 24 juli 2009 08:24

imorse var det solen som väckte mig! Den strålade rakt in genom fönstret och träffade mina ögon så där perfekt. En vanlig sommar morgon hade jag nog blivit irriterad över detta brutala sätt att vakna alldeles för tidigt på men efter allt regn så blev man bara lite lycklig. Iallafall en stund innan jag ledsnade och drog ner persiennen. Jag har ju trots allt sovmorgon! Jag har blivit lite bortskämd med det den sista tiden. Först semester och eftersom att Faxe kan vara lika mkt sjusovare som matte så kan vi bägge bli kvar i sängen fram till nio iallafall. Nu fick ju Andreas lite semester hastigt och lustigt så då tar han hand om Faxe på morgonen så jag inte behöver ta promenaden innan jobbet som jag annars gör. Det är allt en liten smula av lyx att få ligga kvar och vakna av sig självt utan någon störande alarmsignal från mobilen.

Nu skall jag snart iväg till jobbet men först föna, platta hår och lite färg i ansikten piggar ju alltid upp. Men först till hästarna en sväng. Andreas och Faxen är ju på Hökensås en sväng till så jag tar nog bilen bort till dem idag också. Känner mig lite lat idag också när jag inte har någon hund hemma att gå med. Senare på dagen så blir det luch på byn med älsklingen! Det ska bli super kul för det är alldeles för sällan som vi gör det ihop. Ännu lite mer lyx! Jag känner att detta nog är början på en rätt bra dag ändå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards