Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Jag har blivit lite bortskämd!

Av Therese Karlsson - 24 juli 2009 08:24

imorse var det solen som väckte mig! Den strålade rakt in genom fönstret och träffade mina ögon så där perfekt. En vanlig sommar morgon hade jag nog blivit irriterad över detta brutala sätt att vakna alldeles för tidigt på men efter allt regn så blev man bara lite lycklig. Iallafall en stund innan jag ledsnade och drog ner persiennen. Jag har ju trots allt sovmorgon! Jag har blivit lite bortskämd med det den sista tiden. Först semester och eftersom att Faxe kan vara lika mkt sjusovare som matte så kan vi bägge bli kvar i sängen fram till nio iallafall. Nu fick ju Andreas lite semester hastigt och lustigt så då tar han hand om Faxe på morgonen så jag inte behöver ta promenaden innan jobbet som jag annars gör. Det är allt en liten smula av lyx att få ligga kvar och vakna av sig självt utan någon störande alarmsignal från mobilen.

Nu skall jag snart iväg till jobbet men först föna, platta hår och lite färg i ansikten piggar ju alltid upp. Men först till hästarna en sväng. Andreas och Faxen är ju på Hökensås en sväng till så jag tar nog bilen bort till dem idag också. Känner mig lite lat idag också när jag inte har någon hund hemma att gå med. Senare på dagen så blir det luch på byn med älsklingen! Det ska bli super kul för det är alldeles för sällan som vi gör det ihop. Ännu lite mer lyx! Jag känner att detta nog är början på en rätt bra dag ändå!

 
 
Tiina

Tiina

24 juli 2009 10:01

Vad härligt, skicka lite sol till mig med! JAG FRYSER (och är bitter, uppenbarligen...)

http://www.frutiina.blogg.se

 
Tin

Tin

24 juli 2009 21:00

Vilken skön morgon du tycks ha haft. Jag ska prova en dag och be mannen ta Harry och jag ska ligga kvar och testa att ha sovmorgon. Jag är ju så morgonpigg!!! ...men det kanske går att ändra på ;)

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards