Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Therese Karlsson - 29 juli 2009 19:52

Idag åkte Andreas och Faxe en sväng till stugan. Skönt för dem att komma dit en sväng! Det var ju faktiskt rätt skönt väder idag så det är bäst att passsa på. På vägen dit kom de in en sväng till Vara och mötte upp mig lagom till lunch. Hör och häpna, skräpmat idag igen! tredje gången på två veckor! Vi som så sällan brukar köra den varianten. Det finns tydligen bara bra anledningar för att stanna till på grillen nu för tiden. Dagens anledning var att Faxe var ju med och där kan han vara med om vi sitter på uteplatsen och vädret var ju rätt bra så varför inte! Bra anledning va???!!! Vi måste skärpa oss. Snart har vi gått upp de kilona vi gick ner i början på sommaren!

Efter jobbet stannade jag till en sväng hos hästarna. Sadlade upp och tog en tur. Det var så härligt lagom väder. Det enda som inte var lagom var alla småflugor och blinningar. Men jag kall nog inte klaga, Det är snart över med dem som tur är och det var inte alls så jobbigt som för bara en vecka sedan. Vi stannade till på gården och språkade lite med mor och far och Nefertiti passade på att beta lite. Hon var alldeles grön i hela munnen för det är inte allt för lätt att beta med ett bett mellan läpparna!
 
Tjejen som bor vid grannstallet ringde mig en signal att hon hade hittat en stackars liten herrelös hund i skogen! Nu var hon på jakt efter ägaren. Hoppas hon hittar den snart för hua så hemskt att bli av med sin vovve. Jag skulle vara sjukt orolig om det var Faxe som var borta och det är ju kväll nu. Jag vet att hunden har det fruktansvärt bra tills vidare men ändå. Det står rätt mycket bilar parkerade i skogarna hela dagarna nu när det letas svamp och bär. Så hunden kan tillhöra precis vem som helst och kan även ha sprungit från sin ägare hur långt som helst också. Hoppas bar att det inte kommer någon och knackar på i sent ikväll och letar efter den!

Snart, snart, snart kommer älsklingarna hem!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards