Alla inlägg den 15 november 2010

Av Therese Karlsson - 15 november 2010 08:25

För att vara mig ( nu för tiden ) så har det varit en helg med riktigt mycket att göra. För en gångs skull har jag inte gått omkring och drällt i myskläder en enda sekund!


Hugo hade dragit på sig en tråkig förkylning och stackars liten var jätte täppt och tyckte att livet var lite jobbigt ett tag. Men jag måste säga att han är en riktig kämpe, min son, för han bjuder gärna på ett leende ändå. När jag stod och borsta tänderna för kvällen och Andreas gick och bar på en trött och lite ledsen Hugo så stack Andreas in lillens huvud innanför dörren till mig. Tittut sade jag och Hugo började skratta för fullt! Inte bara ett sådant där brett leende utan nu hördes det ett riktigt skratt ljud dessutom. Hur roligt som helst och vi höll säkert på att leka 20 gånger till innan han började trötta. Jag vet inte vem som egentligen var gladast just då, Hugo eller vi.


                       


Lördagen spenderade Hugo tillsammans med sin pappa och farmor för jag var nästan hela dagen i Nossebro och då på Magnolia. i deras nybyggda lokaler kommer det under ytterligare två helger att vara marknad med betoning på lokalodlat. Allt från hantverk till grödor. För barnens skull hade tre getter tagits in och även ett par kaniner. Detta uppskattades av både små och hmmm, stora barn. 
                       

                                        Tre generationer av getter!


På pappas bord hade vi den  här dagen dukat upp jul kärvar och honung. Pappa själv var på annat håll med sin lastbil och torgade så jag hade inte fått med mig några ägg tyvärr. De fick han ta med när han stod dagen efter.

  


                       


Lite längre bort i gången fanns min faster med sin vackra halmslöjd. Herregud vad det imponerar på mig. Själv skulle jag aldrig ha ork eller ro i kroppen att sitta och knåpa ihop detta! 


                     


Fyllesvinen är lite av en favorit. Tycker att iden i kombination med namnet är rätt rolig! En halm bock måste man ju ha under granen till jul men vem har sagt att den måste vara i halm??? Berit själv tycker att man lika bra kan ha gubben och gumman under granen. Jag säger att man nog kan ha det i kombination med bocken för jag måste ju promt ha med den också ;-)


   Som ni ser så hade hon en hel del mer än halm slöjd med sig...


                      


Nästa helg skall jag stå där både lördag och söndag tillsammans med ett tjugo tal andra knallar!! Riktigt mysigt för alla är så glada och det doftar härligt av glögg och kaffe!


På kvällen var vi bort bjudna för att äta pizza gjord i riktig sten ugn. Men vi ville inte dra ut Hugo när han var så förkyld så Andreas fick åka själv den här gången. Eftersom natten varit lite jobbig för Hugo och han hade varit vaken några gånger och fått mer näs droppar så somnade både Hugo och jag ganska tidigt ist. Det var kanske inte vad vi hade tänkt göra av den här lördags kvällen men det blir ju inte alltid som man har tänkt sig! Som tur var så vaknade Hugo bara en gång till under natten för refill i näsan och det blev en riktigt lugn natt.


Gårdagen var super mysig! Först hade jag och en fortfarande väldigt snuvig Hugo mys själva hela förmiddagen. Andreas och Faxe var på ett snabb släpp i skogen. Tyvärr utan något skjutit för honom. efter det var det, för dem, brotom hem för lite senare skulle vi få besök av en liten fin familj från föräldra gruppen. Hur roligt och mysigt som helst och det var första gången vi fick se deras härliga dotter. Du kan tro att det retar gallfeber på mig att jag aldrig lyckades få fram kameran. Lilla knytet hade dagen innan lärt sig hur man rullar över från rygg till mage. Vilket hon mer än gärna visade för oss om och om och om och om och om igen....... :-)


Ytterligare några timmar senare var det dags att skynda sig ner till gården för att hinna med att fira min far också. en massa god mat, precis som vanlig. För att inte tala om den goda tårtan. Det var en trött liten Faxe som låg och sov vid våra fötter nästan hela tiden. Ända fram tills vi skulle åka hem igen. Andreas gjorde i ordning Hugo och satte ner honom i baby skyddet. Redo för avfärd. Sedan gick han in och sade hej då och när han kom tillbaka så hade Faxe lagt sig brevid Hugo och höll koll på honom åt oss. Jag satt i soffan och matade Hugo någon gång under kvällen. Han låg som vanligt lite halv liggandes och hade tömt sin flaska in på sista droppen. Nu låg han bara och pratade hej vilt med oss. Rätt som det var så drog hans sig uppåt  till sittande position i mitt knä. Själv tappade jag hakan och det var tur att det satt fler runt mig som såg för det här var jag inte beredd på. Efter att ha lättat med ryggen från min arm ett par gånger till så kunde jag inte låta bli att "trycka ner" honom igen mot armen när han satt sig lite för stabilt lutad mot mig. Jag var ju tvungen att se om han skulle göra det igen. Gissa om jag skrattade gott när han, lite irriterad över att hans mamma knött er honom igen, drog sig upp med bara magens hjälp igen. Herregud!!!! Han är ju duktigare på sit ups än vad jag är! :-) MYCKET bättre kanske skall nog tilläggas!


 

Nu sitter jag här vid datorn. det regnar idag igen och jag väntar på att det skall gå över så vi kan ta en promenad. Hugo ligger och sover i vagnen och Faxe vill inte gå ner utan ligger förmodligen fortfarande på sovrums golvet och sussar. Han har väl hört att dropparna slår på fönstret. Då håller han sig inne på behörigt av stånd från hans regnoverall. 

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards