Alla inlägg den 9 november 2010

Av Therese Karlsson - 9 november 2010 09:29

Det är verkligen inget väder för att vara utomhus idag om man inte vill riskera att bli en bortblåst snögubbe. Så Faxe gör det enda rätta av den här morgonen!

  

Av Therese Karlsson - 9 november 2010 08:21

HUGO BÖRJE THOMAS- NAUMS KYRKA 7/11-10 

         



ÄLSKADE BARN 
(dopdikt)
Av: Jessica Marie Nilsson 

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.
 
Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.
 
Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.
 
Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara


 


Den fina dop klänningen sydde mamma upp så Hugo är den första att bära den. Hans namn och 2010 står broderat i blå bokstäver längst ner i kanten.


Tack alla fina som kom och förgyllde vår sons dop dag. Vi vill tacka för alla fantastiska presenter som han fick och tack för att ni tillsammans gjorde dagen så fin för oss! Vi är två mycket stolta, glada och nöjda föräldrar till en underbar liten kille.


  


   

Mamma hade baka tårtan och jag fixade garneringen!


 

De små söta skorna beställde jag från  http://www.tartpinglan.se Under dem skriver man i namn, vikt med mera. Därifrån beställde jag även typ "pepparkaks formar" som jag gjorde marsipan hjärtan med att lägga på tårtan. Jag beställde även bokstavsmallar därifrån. Tanken var att Hugos namn även skulle ha stått på tårtan i blå marsipan men den blå karamell färgen blev mer åt det turkos hållet. Inte så snyggt så det fick vara! För den baktokiga så rekomenderar jag verkligen ett besök på Tårtpinglan. De har allt möjligt och omöjligt till bak. bak formar, strössel, oblater, dekorationer och utskärare. Dessutom allt möjligt för dop, bröllop, halloween och andra högtider. Hur kul och bra som helst.


  


  

        

Lite bordsdukning!


  


Lite kak buffé, 14 sorters kakor plus tårta!


  


    

  

Present bord! Hugo fick hur mycket fina saker som helst!

Åter igen TACK!



 




Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards