Alla inlägg den 10 november 2010

Av Therese Karlsson - 10 november 2010 07:39

Så kom det då återigen snö. Hua säger jag bara! Jag kan inte direkt säga att jag älskar det här vädret direkt. Snö, halt, kyla, host och snörvel. Jag tror förresten att jag är lite "allergisk" mot kylan. Det räcker ju med att kylan bara hotar med att komma så börjar jag krokna. Suck.

 


Jag ryser lite vid tanken på förra vintern. Mitt när det var som kallast började vår panna krångla och vi kunde vakna på mornarna med endast 12 grader i huset. Den spelade oss ett spratt och kunde ticka på som en klocka för att rätt som det var stanna av helt. Framför allt mitt på nätterna blev den trött och somnade tills vi vaknade och fick kickstarta igång den igen. Tur att den blev utbytt innan den här vintern kom och knackade på.


Hur som helst så har blåsten lugnat ner sig och det ligger ett litet dun täcke av snö över marken. Det är fint. Absolut! Jag kan sträcka mig så långt! Men, men. Vi får se hur länge set får ligga kvar den här gången. Över helgen hade väl varit bra för alla barns skull! på lördag skall jag förresten åka i pappas ställe till Magnolia utanför Nossebro. Där satsas det för fullt, under de tre kommande helgerna, på lite marknad. Lördag- Söndag 12-16 kommer en stor ny byggd, isolerad (tack gode för det) stå full av knallar. Lokalodlat är det som gäller. Så allt från hantverkare till odlare av olika grödor kommer att finnas därinne. Skall faktiskt bli lite kul. Som vanlig kommer det trängas potatis, morötter, ägg och honung i pappas hörna. Min fina faster skall visst dit, efter vad jag hört, med sin halm slöjd också. Ja det kommer nog bli stora variationer på sortimentet! 


Appropå kyla så fångade jag morgonen häromdagen. Det var kallt redan då och marken var den här gången täckt av frost. Bara det är vackert men så steg solen sakta upp över granngårdens lagertak och det blev bara finare. Det var en sådan där morgon att liksom suga in.


  


Faxe kom som vanligt med sin nyfikna nos och skulle se vad matte gjorde. På något sätt lyckas han alltid förfylla mina kort. 

    

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards