Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Nyårsdukning?!?

Av Therese Karlsson - 27 december 2009 11:05

Det märks att jag har varit ledig längre än vanligt nu. Med julafton har jag haft fyra dagar off och varje morgon när jag har vaknat upp så har jag tyckt att det varit Söndag! Nu har den faktiska söndagen trätt in och äntligen börjar det kännas som om förkylningen är på rätt väg. Alltså BORT!!! Skönt! För jag har nog inte gjort något annat än att sovit och snuvat under de lediga dagarna. Hade det inte varit för att hästarna inte klarar sig själva så hade jag nog inte kommt ur huset ens. Tur att man har värdens bästa sambo som har ställt upp med matlagning och promenader med Faxe och fixar och trixar här hemma så att allt fungerar! Julrushen satte så klart sina spår och som vanligt när det närmar sig julafton så kom förkylningen krypande. Den brukar komma som ett brev på posten varje år när all spänning på jobbet börjar släppa. När man ser att alla beställningar har fungerat som de skall och stress och press släpper.


Andreas har tagit med sig Faxe ut på jakt nu och i eftermiddag skall han och hans far och bror åka och jaga hjortar. Jag tror bestämt att det är någon som passar på att njuta av sin nya ledighet. Han blir ju så mycket lyckligare, gladare och nöjdare då. Det är bra att han sysselsätter sig! Själv har jag tagit mig ur soffan en stund och funderar på att börja röja lite i huset. Tvätt skall vikas, blommor vattnas, diskmaskin plockas ut och i igen och det behövs verkligen plockas undan på bänkar och bord. Men vad gör jag då!??? Jag hittade ett mycket roligare projekt somAndreas ändå inte tycker är så speciellt kul. Kanske lite tidigt men från och med i morgonn så är det ju full rulle på jobbet igen ända fram till och med nyårsafton klockan 14,30. Så, jag började klura lite på nyårsdukningen ett slag! Det tycker jag ju är sjukt roligt att greja med så jag har ett färdigt förslag framme nu. Kanske blir det så också! Duger det tycker ni???! Inser dock när jag ser korten att jag behöver rensa upp på bardisken i bakgrunden innan dagen D! För då skall det finnas plats till glas och flaskor ist! Hepp, nu är det dags att ta tag i allt det andra så att jag sedan kan lägga mig i soffan med gott samvete igen!
      

 
 
sara

sara

27 december 2009 18:15

trevligt me en fin dukning. den e mörk som nyårsnatten å glittrar lika fint som tolvslagets raketer:D en perfekt dukning. men vilka ska ni fira me??

http://www.fisfis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Caroline

27 december 2009 20:07

Halloj! Dukningen ser toppen ut!!
Skall bli roligt att komma till er, det var längesen sist!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards