Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Therese Karlsson - 24 februari 2010 09:52

I min jakt på tillfrisknande och viljan att fånga in lite vitamin D så tog jag med mig kameran ut igår mitt på dagen! Solen lyste och det var förvisso kallt men super vackert. Det är svårt att fatta hur mycket snö som faktiskt fallit den här vintern men jag tänkte göra ett försök att visa på nivån.


Faxebadet mitt i sommaren.



Detta är vad som syns av det lilla trädet vid badet nu.



Nätet vid vägen mäter 90 cm högt
     
Detta är vad som syns av stolparna nu på ungefär samma ställe. Här har dock plogbilen hjälpt  till att gräva ner dem lite.


  
Stenbordet längst ner i trädgården undser sommaren.



Stenbordet dränkt i snö.


   
Faxes spanar sten vid vägkanten. Brevid den växer en fin buske som dock inte syns på den här bilden.


   
Det här är vad som syns av busken vid stenen nu! Stenen är borta under snön.

   
Den fina vattenposten på baksidan av trädgården!

   
Samma vattenpost nu!


   
Hundgården som man är van att se den.

   
Hundgården som den är nu. Helt dränkt i snö.

Passade på att föreviga tomten för övrigt  i detta hav av snö.
       
Huset från ena dungen!  
Den ena grinden i äkta "bonnaleds" typ.   Här gör nätet vid tomtgränsen ingen vidare nytta! :-)   
   Det är tur att vi har haft hjälp av pappa och hans traktor när det fallit så mkt snö. Dessa vallar på uppfarten hade vi inte klarat av att få upp på egen hand.



På den här bilden ser vi nätet där det inte blivit nergrävt av plogbilen. Det har hunnit komma en hel del snö i år!     

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards