Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Therese Karlsson - 15 februari 2010 20:21

Så var OS i full gång! Okej, jag kanske inte är den största sportfanatikern som du skådat, men nog måste jag erkänna att det kan vara riktigt spännande ibland.
Nu, ikväll, satt jag tillexempel på helspänn framför dumburken när Charlotte Kalla körde ett av sitt livs lopp. Jag är inte säker på att jag andades en enda gång under tiden. Imponerad?!? Jajjamensan!! Helt fantastiskt, otrolgt kul att se någon kämpa så som hon gjorde. Man vet ju att det ligger mycket slit och många, många MÅNGA timmars träning bakom framgången. Allt räknas ut så att hennes form är i perfektion till dessa dagar! Vilken målmedvetenhet och mental styrka det måste krävas! Ja, nog är jag imponerad av insatsen alltid!


Samtidigt måste jag erkänna att jag tycker lite synd om dem som blir den ständiga tvåan. De som är i sitt livs form de med. Men som kanske aldrig kommer att bli riktigt lika bra som den som alltid vinner. Tänk att under hela sin karriär alltid få ligga några platser bakom tex Anja Persson. Tänk att du tränar precis lika hårt och lägger ner precis lika mycket tid, kanske mer, som henne men ändå aldrig riktigt lyckas lika bra! Undrar om man önskar att man vore född några år tidigare eller senare då! Så att man själv fick stå på toppen någon gång! Förmodligen ganska frustrerande iaf.


Själv tror jag att jag nu skall krypa ner under en filt i tv soffan med fötterna på bordet och mumsa på lite choklad ur asken sedan helgen! Med andra ord, så besitter jag inte en lika fullt så imponerande träningskänsla!!!! Just nu nöjer jag mig med att se atleterna prestera ist!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards