Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Ledig helg!

Av Therese Karlsson - 29 november 2009 16:48

Ojdå! Nu har jag ju inte skrivit något på hela helgen! Men det är väl så det är när man är ledig! Det finns ju så mkt roligt att göra så tiden inte riktigt räcker till!


Jag vaknade tidigt på lördagsmorgonen. Eller, det var nog Faxe som vaknade tidgt och kom och talade om att han behövde gå ut. När jag ändå redan var uppe så passade vi på att ta en promenad. Gick förbi gården och hälsade på där en sväng. Donna löper så vi insåg att det var dags att hålla oss därifrån ett tag nu så vi inte lockar fram herr "Gnäll och skäll" i onödan! Fortsatte sedan en sväng genom skogen och hem. Väckte Andreas och åt frukost ihop. Bara det är ju så lyxigt. Det gör vi nästan aldrig samtidigt pga av att vi jobbar om varandra hela tiden. 

Vi packade in oss alla tre och åkte för att hälsa på mormor. Köpte med oss fika på vägen och även mamma var där. Det blev en mysig fikastund innan vi åkte fram till torget och gjorde några ärenden. Senare stack jag och red och Andreas passade på att jaga en sväng. Därefter badade vi Faxe som sedan råkade ut för sax och rakapparat. Han var jätte redig den här gången och stod snällt på det förhatliga trimbordet.
    
Så snygg han blir när slitna toppar försvinner.

 Sedan passade jag och Andreas på att ha en lugn och skön myskväll tillsammans. Ännu mer lyx enligt mitt tycke. Det har vi sällan tid med det heller. Jag vaknade upp i morses av att Andreas och Faxen kom hem igen efter att de varit ute i skogen och letat rådjur. Sjukt skönt att få sova ut och inte behöva stressa upp som vanligt. Sedan lagade vi en jätte god middag (om jag får säga det själv så blev jag rätt nöjd över vår insats) till mina och Andreas föräldrar innan vi åkte in till byn för att gå på julskyltningen. Jag måste säga att det inte var så myket att hurra för. Mycket folk i rörelse och det var ju förstås kul. Men förövrigt var själva marknaden väldigt snabbt övergången!


Innan svärföräldrarna åkte hem fick Louise sätta i lite ny färg i håret på mig. En ganska mycket ljusare nyans den här gången. Så nu håller jag tummarna för att det blir bra. Andreas gick upp för att tappa upp ett bad att krypa ner i. Medans han väntade på att karet skulle bli fullt så hämtade han en kudde och bredde ut en filt i soffan. Där skulle han lägga sig lite och kolla på tv. Faxen kom som en raket från nedervåningen och gjorde en sväng rakt upp i soffan och föll pladask ner på kudden framför Andreas!
 "-Va?!?! Var det inte bäddat för mig här eller?!?!?!?"
  

 
 
Mariah

Mariah

30 november 2009 10:03

Å va flitig du är på att uppdatera din blog=) Så roligt attläsa, nu hade jag mkt att ta igen, har inte läst sedan i förra veckan å så har jag självjobbat i alljulskyltningshysteri så dagarna går i ett!
Ikväll ses vi.
love u

http://www.nydagnyamojligheter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards