Alla inlägg den 4 november 2009

Av Therese Karlsson - 4 november 2009 17:58

Vilket höstväder vi har haft idag! Värre än så här blir det knapt! Det har blåst så rutorna har skallrat! Faktiskt inget regn dock och det var ju verkligen en befrielse att slippa det! Jag bestämde mig för att inte ställa klockan på väckning utan sova tills jag vaknar Faxe tassade med Andreas upp i morses och sprang ute en sväng medan han gjorde sig iordning för jobbet och jag somnade om igen. När klockan närmade sig nio öppnade jag ögonen för igen! HERREGUD!!!! Va klackan så mycket redan! Men vad gör Faxen då?! Jag flög upp ur sängen och ner för trappan! Faxen lyfte på huvudet och tittade på en alldeles för nyvaken och snurrig matte! -"Jasså det är här du är, jag började just undra vart du hade tagit vägen". Jag kliade honom bakom öronen och Faxe lade hela huvudets tyngd i min hand! Han älskar att bli kliad där. Fina, fina Faxen!


Vi tog cykeln ner till gården för att hälsa på lite. Träningsvärken har inte blivit så himla mycket bättre så det fanns inte en chans att jag skulle kunna gå till fots! När vi kom tillbaka så skuttade vi in i huset båda två så fort vi kunde. Inte ens Faxen ville vara kvar ute och luffa i trädgården idag utan kom efter mig hack i häl. Tvättmaskinen gick för fulltryck och så var det dags att ladda diskmaskinen också. Sedan gick vi upp och lade oss framför tv´n en stund. En stund senare tog vi återigen cykeln och tog rundan förbi stuteriet för att kolla in fölen. Men de hade åkt hem nu och bytts ut mot stora hästar i hagen. Men, men, de är ju fina de också. Sedan cyklade vi vidare till mina hästar för att göra allt som måste göras där. Vid ett oupmärksamt tillfälle så passade han inte bara på att smaka på hästarnas biproduker utan lade sig och började rulla sig i en hög innan jag han stoppa honom. (Skit också) Hahaha! Skrattande

Vi hade sådan tur att vi kom tillbaka samtidigt som Andreas kom hem. Det har ju varnas för lite snö och slask och regn i morgon så vi hjälptes åt att sko om den lilla bilen till nya, för årstiden, bättre passande däck.  Dessutom så behövdes Saaben tvättas av. Skönt när det nu är gjort! Nu står maten på spisen och i ugnen! Ugnsstekta rotgrönsaker, stekta potatisar och blodpudding. Det är sådan där härlig mat som jag blir sugen på när det börjar bli kallt ute.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards