Alla inlägg den 14 november 2009

Av Therese Karlsson - 14 november 2009 11:24

Jag vaknade någon gång inatt av att det smattrade på rutan. Typiskt. Regn natten till lördag. Till ledig Lördag! När morron kom och Faxen och jag började vakna till så höll det iallafall upp. Som vanligt när det gäller mig så fick jag brottom. Tog med mig lillen ut och hoppade upp på cykeln för att ta en sväng. När vi hade kommit en bit så insåg jag att Faxen inte skulle vara så vacker i pälsen när vi kom hem igen och mkt riktigt så hade han blivit precis kolsvart nästan hela vägen upp till ryggen. Shit också, vad skall vi göra nu. Vi hade ju egentligen lite brottom och jag ville inte ställa honom i duschen. Vi ställde cykeln vid grinden och gick ut i skogen.


En bit in släpte jag honom med förhoppningen att han skulle springa av sig den värsta smutsen där. Tänkte att lite mossa, grenar och gräs skulle dra av det värsta. Jag busade igång honom och han raceade runt, runt, runt, runt, runt..... Över, under och igenom grenarna på marken vid kalhygget. Upp och ner för det lilla "stupet" vid bäcken och tyvärr också genom bäcken. Det hade jag inte riktigt tänkt mig. Tror inte att det hjälpte till att få honom riktigt ren trots allt. Men, men. Faxe hade roligt och bara flög fram. Det var nog ändå det viktigaste. Tiden gick lite för fort och hade vi brottom förut så var det inte mer tid kvar nu direkt. Men uppdraget blev slutfört. Faxe hade tappat den värsta svärtan och man hade börjat skymta hans fina ljusa päls igen. In och blåsa honom torr med hårtorken och sedan karda, kamma, kamma. En liten stund senare, som ny igen!


Nu slängde vi oss i bilen för att åka till Andres jobb och hälsa på. Trots allt så lyckades vi komma fram bara tjugo minuter senare än vad vi bestämt. Det var riktigt intressant att gå en rundvandring och se vad han sysslar med på dagarna. Han brukar ju komma hem och berätta vad de har gjort och nu kommer jag ju att förstå mycket bättre. Det verkar vara en bra sammanhållnig arbetskamraterna imellan och det var stora, luftiga och ljusa lokaler. Riktigt förvånande att se faktiskt. Inte direkt vad jag hade förväntat mig! 

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards