Alla inlägg den 2 november 2009

Av Therese Karlsson - 2 november 2009 21:00

Jaha, då sitter jag här med en stor tallrik mumsig paj och är helt uthungrad. Eller ja, mumsig och mumsig!?  I ärlighetens namn är det kanske inte den mest lyckade paj jag hitills har gjort. Jag måste ha tappat både salt och pepparkaren i när jag lagade den. Dessutom har den stått i kylen några dagar så botten har börjat bli så där härligt torr. Men vad gör det när man är hungrig som en varg?! Man tager vad man haver.....


Jag har varit och tränat för värdens bästa Eva och det märks att det var ett tag sedan. Jag brukade gå på Pump it inne i byn men så fick vi ändrade arbetstider och det fanns inte längre något pass som jag ville gå som stämde med mina arbetstimmar. Det var nog nästan ett halvår sedan jag tränade sist och det hade både börjat synas och kännas lite här och var så när jag fick reda på att det fanns möjlighet att träna i den lite i mini byn så passar jag nu på! Jag behöver verkligen röra på mina vilande muskler. Det är lite surt bara för jag är borta hemifrån från halv nio på morgonen till halv nio på kvällen. Dessutom så så spelar Andreas badminton nu med ett gäng grabbar så honom har jag inte sett på hela dagen och han kommer inte hem på ännu en timme till. Det blir nog tre gånger per vecka som vi går om varandra nu. Dessutom är jag ganska trött när jag slutar jobbet vid halv sju så om det inte hade varit för att mina två fina vänner, Mariah och Josse, också är där så är det inte säkert att jag hade kommit iväg. Men nu är det gjort och jag är super nöjd över att jag åkte. jag tycker att det är så himla kul och mår ju så bra efteråt. På mitt jobb lyfter jag flera 100kg varje dag och det blir många konstiga och tunga lyft så träningen gör susen för rygg, axlar och ben! Kan man dessutom bli lite snygg på kuppen så vore det ju bra. Nä, nu skall jag gå och sänka en massa vatten för man blev ju inte direkt mindre turstig efter den, hmmmmm, härliga pajen! Hoppas bara att jag inte har så mycket träningsvärk imorgon utan att jag kommer upp ur sängen och kan gå morgonpromenaden med Faxen.

PS; Louise, tack för den fina överraskningen som väntade på min mobil när jag hade slutut jobba!!Kram på dej!! DS.

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards