Alla inlägg den 1 november 2009

Av Therese Karlsson - 1 november 2009 18:10

Jag har värdens bästa svärföräldrar! De är så himla snälla och mysiga! De har varit här en stund i eftermiddag med Cola. Andreas gick en sväng i pappas skog med Faxe innan så han hade jobbat en hel del. Han var kanske inte riktigt lika bussugen som lilla kickan var! Louise var i Ullared i torsdags och hade handlat allt från vår medskickade lista till oss. De hade med sig en stor gul påse när de kom. Super bra! Nu ligger lillen i faxesoffan och vilar. Helt utslagen och för ett lågmält litet gnällande läte. Han vill att jag skall gå upp på andra våning jag med. Andreas gick och lade sig i badet och Faxe brukar inte gå upp förrän sista man gör det samma. Tror att jag skall gå upp och lägga mig framför tvn en stund. Det är ju trots allt Söndag! Tack Thomas och louise för att ni kom över med sakerna till oss och för att vi fick skicka med en lista också förstås!

Av Therese Karlsson - 1 november 2009 09:57

Sitter och njuter av morgonen med en kopp te i min hand! Av en händelse fick jag en gång känna doften av sommar, vanilj och jordgubbar! Jag var bara tvungen att köpa hem det. För att vara ett påste så luktar det fantastiskt! Smaken är kanske inte riktigt lika perfekt. Men vad gör väl det när man har en härligt varm kopp i handen efter en kylig morgonpromenad! Det går väldigt bra att bara låta det stå och dofta brevid mig en stund innan det har svalnat till en mer drickvänlig temperatur! Det är ett sådant där te i pyramidpåsar och heter temptation summer fruits! Det skall nog inte finnas en enda gnutta vanilj i men ändå tycker jag mig känna igen aromen i ångorna! Eller är det doften av rabarberpaj jag känner. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket utan sammanfattningen SOMMAR är nog det bästa! Jag är ingen stor te drickare i vanliga fall. Framför allt inte i påse. Jag vill ha mitt te löst, nertryck i en sådan där silboll ni vet. Men för tillfället har jag en ny favorit!

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards