Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Så var det äntligen klippt

Av Therese Karlsson - 30 mars 2011 14:14

Jamen igår var det så dags att at mig i kragen! Jag har ju gått och spanat på honom några dagar nu och insett att det nog är bra om jag tar tag i det snart. Det är ju inte många veckor kvar tills det är dags att ställa och jag hade ju tänkt att ta och gå igenom honom en gång till ett par veckor innan dagen D! Fast när faxen kom tillbaka efter morgonens cykeltur med husse så var det nog bara att inse att idag var det dags!!


 


Det känndes som om han inte skulle kunna klara sig undan duschen så varför inte ta en genomkörare då! Sagt och gjort. Duschen, blåsen. kardan, kammen och så var det då dags att ta fram mina nya fina saxar och köra igång! Lite nervös för nu var det ju dags att trimma riktigt. Inte bara klippa lite på känn som förut. Nej, nu var det dags att göra ett ordentligt, seriöst klipp. Så att han skulle bli fin inför utställningarna. Skall jag göra det själv, så skall jag, som sagt, göra det ordentligt!! Det gick faktiskt riktigt bra och jag blev förvånad över hur fort det faktiskt gick. Med min nya information och kunskap, från Kickie, i ryggen så var han snart klar och det var riktigt roligt. Det blev liksom en helt annan känsla nu när man helt plötsligt visst vad man gjorde. :-) Ja, jag har ju en hel del kvar att lära och visst blev det något litet sneklipp. Men det är tur att det är några veckor kvar till utställning. Som du säkert minns sedan innan så såg han ju så här ut före saxen fck arbeta!

 

Och så här fin (om jag får säga det själv ;-) ) blev han efteråt!!!



   



Man blir törstig av att stå fint innen i värmen på trimbordet så när vi var klara och jag släppte ut honom i trädgården så blev det först ett glädjerace och sedan raka vägen till Faxebadet! Eller,,,, jag menar fågelbadet!  


   

  

 
 
Christina

Christina

30 mars 2011 14:37

Jättebra jobbat :) Han är så snygg!

http://www.mawerickstars.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards