Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Therese Karlsson - 2 mars 2011 13:50

Jag vet några som sitter på vår trapp och njuter av "vårsolen" som skiner över oss idag!


  


    


En liten vovve blev skitig på vår promenad. Det tvättade han av i snön. Liggandes, njutandes av ett ben!


  


    

Av Therese Karlsson - 2 mars 2011 08:58

"En helt ny värld! En värld jag inte visste fanns....." Är inte det en sång ur en disneyfilm. Kanske från Alladin, när de flyger på mattan för första gången tillsammans?!?!? Jag kan ha fel, minns inte så noga. Igår fick Hugo syn på en helt ny värld! För några dagar sedan tog jag ur liggdelen ur vagnen. Han börjar helt enkelt bli för stor. Eller ja, det har han nog varit ett tag men nu känndes det angeläget att göra slag i saken. Det är ju faktiskt inte så kallt längre att jag tycker att den delen behövs som skydd mot kylan. Sitt delen är mer öppen så jag har dragit ut på det i det längsta. 


  


Hugo trivs väldigt bra i sin nyvunna frihet och sover nästan ännu bättre där nu mot förut! Men så igår, på middagspromenaden, vaknade han till innan jag kommit hem. Jag gick ganska länge och sjöng för honom och gjorde mitt yttersta för att han skulle somna om. Men tillslut var det bara att inse att så inte kommer att ske. Han låg bara där och blev arg på tjat morsan som inte kunde vara tyst och låta honom komma upp ist!!! Jag kännde att det var dags att ge efter och stannade vagnen för att vika upp sittdelen. Tänkte att han skulle bli mindre irriterad om han fick se ut lite. Det blev knäpptyst! Super! Vi gick den sista biten hem och han höll sig lugn resten av vägen. Det fanns ju så mycket att titta på. Så mycket han inte har sett förut från djupet av vagnen! Man riktigt såg hur han sög in så mycket intryck han bara kunde! Det var faktiskt lite roligt att se. Tänk vad mycket som har hänt den sista tiden. Hur mycket mer han är med nu mot för bara några veckor sedan! Den lilla individ han är börjar vekligen att komma fram. Hans personlighet börjar lysa igenom starkare och starkare för var dag som går och jag tycker mig kunna se att så även gör de envisa dragen.


  


Det var inte bara Hugo som tyckte att det var roligt att han fick sitta upp. Faxen passade på att tala om för Hugo hur roligt han tyckte det var att han hade vaknat till och syntes helt plötsligt. Faxe har ju förut bara hört att han är där i vagnen men inte kunnat se honom. Nog har han varit nyfiken alltid. De första dagarna när vi kom hem med vår nya lille bebis så sprang Faxe under vagnen och lyssnade och nosade. Han lade till och med upp framtassarna någon gång på vagnskanten när nyfikenheten blev för stor. Han ville ju bara se på den lille nye familjemedlemmen. Han hade ju också en hel del nytt att ta in och förstå! Så igår tog han tillfället i akt att pussa Hugo "godmorgon" igen! :-)


  

En helt ny värld sade jag! Det är inte bara i vagnen han upptäcker saker nu! Gåstolen är ett ypperligt redskap i hans jakt och nyfikenhet på omgivningen. Igår hade han backat in sig vid en av hylldelarna i köket. Jag brukar kalla det för de bortglömda hyllorna. Ni kommer att se på bilden varför ;-) Här hittade Hugo en massa skojiga saker att plocka i och stoppa i munnen. Kan vara dags att städa upp och göra hyllorna tomma nu! Annars gör nog Hugo gärna det åt mig förstås! :-)

    

Igår kväll fick vi spontanbesök av några vänner. Någon ville visa upp sin nya snygga 30 års kris pryl och de andra var bara ute och åkte och tänkte ta vägen förbi! Vad jag älskar spontanbesök. (Så länge gästerna tar hemmet för hur det ser ut) De brukar kunna vara en liten vitaminkick för själen och så även den här gången! Jätte roligt att se dem alla och helt plötsligt var vår kök fyllt av sex vuxna, två hundar och två bebisar! När jag berättade att Hugo blivit stora killen och fått sitta upp i vagnen en bit på vår promenad idag så talade en av dem om att det då ofta kan komma mardrömmar på natten. På grund av alla intryck! Min första reaktion var att nu får han inte sitta upp mer :-) Konstigt det där att första reaktionen på något instinktivt sätt är att man vill skydda sitt barn från allt ont. Nästa reaktion var iaf den lite mer sunda att "jaja, vad skall man göra åt det".


Hugo somnade som han skulle. Inte alls så mycket senare trots att vi hade haft kvällsbesök. Så skönt! Han åt bra, rapade som han skulle och somnade lätt i sin säng. Det flöt faktiskt på rätt bra! En liten stund senare hade även jag somnat in men vid midnatt vaknade jag igen av att Hugo var jätte ledsen. Jag plockade upp honom. Tänkte att det var en rap som låg i vägen. Tillslut kom det en men hugo snörvlade på och jag tänkte att nu var det nog kört igen. Hugo VS förkylning rond fem på gång! Eller kanske är det tänder som spökar. Andreas fick springa ner och hämta nezeril droppar och alvedon men när vi tände lampan och började härja runt så lugnade han sig. Strax innnan vi gav honom medecinerna så lät han nästan bra i näsan igen och låg bara och kikade på oss. Det var då vi mindes vad vår vän sagt bara några timmar tidigar! Mardrömmar!!! Stackars liten. Så var nog fallet och han somnade om igen och sov så gott rästen av natten inte ett spår av nästäppa eller ont i munnen. Det var nog helt enkelt dagens intryck som spökade lite för honom för nu är han sitt vanliga goa och glada jag igen! Skönt!


Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards