Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Då var det bestämmt!

Av Therese Karlsson - 19 april 2010 14:52

Idag gick väckarklockan igång så galet tidigt att om jag hade haft en tupp så hade jag skrämt livet ur honom om han hade hört alarmet! Det var storstädningsdags på jobbet och då är det bara att vara uppe innan fåglarna börjar kvittra i träden! Nog för att jag verkligen inte är någon morgonpigg människa direkt men jag måste erkänna att det känns väldigt bra att kunna sätta mig i solen en stund nu och njuta av lugnet och värmen en stund. Det hade jag då rakt inte kunnat göra om jag hade jobbat mitt vanliga pass! Vem vet, kanske jag slår igen ögonen en liten pytte stund och tar igen lite av det jag saknade när jag steg upp ur sängen imorses!


Fina svärmor har varit här en stund på förmiddagen och tagit ut Faxe på en ordentlig morgon promenad så han inte behövde vara själv så länge på dagen och dessutom tog Andreas honom för en morgon promenad innan han stack till jobbet bara ett par timmar efter mig! När jag kom hem låg Faxen i skuggani hundgården och spanade ut mot vägen och nu har han fullt upp med att springa runt och nosa över tomten! Perfekt, då kan han mumsa märgben medans jag hugger in på en skål med glass! Han i skuggan och jag i solen, som vanligt!

När jag tillslut hade jobbat färdigt och masade mig upp för den LÅNGA trappan upp till personalutrymmena så träffade jag söta Sara  och en annan fin arbetskamrat i lunchrummet! - Men åh vad fin du är i din stora mage nu!" Sade hon! En stund senare kom ytterligare en arbetskamrat in och skrattandes sade hon att -" Vad go och tjock och rund du har blivit nu då!" Jag sade ju det sade den första kamraten, Visst är hon så fin nu!?!?" Och med det var det bestämmt! Nu behöver jag inte tänka på träning och kost längre efter att barnet är fött för jag är ju tydligen fin som rund också! :-) Eller ja, det var ju kanske inte det mina arbetskamrater menade?! :-) Kan inte jag få bestämma att det var en tolkningsak det där! :-)  Jag är bara inte säker på att jag själv skulle må bra av att låta bli att tänka mig för......

 
 
sara

sara

19 april 2010 21:24

hehe du e jätte fin me mamma mage. du passar så bra som mamma:D snäll å omtänksamm. men du kan få rasta mig me å träna sen när du fått barn. de e ju så bra att du å ja har lika krångliga arbetstider. de blir så mycke lättare då om man har tider som passar båda.

http://www.fisfis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tanya

25 april 2010 10:38

Jag hade ju som sagt missat din runda lilla mage, men jag tycker också att du är fantastiskt fin i den. Och du, man får äta och unna sig lite extra när man är gravid. Så tänkte jag. Inte att jag vräkte i mig ohämmat av allting men om jag var lite extra sugen på något gott så åt jag det utan dåligt samvete. Bebisen behöver det tänkte jag :)Ta långa barnvagspromenader sen så är överflödet snabbt borta igen!! Kram på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Karlsson - 3 december 2014 23:11

Ta vara på tiden säger alla. Det går så fort och kommer aldrig mer igen! Jo tack! Det känns om en evighet sedan som jag var så där flodhäst-stor och hade ont för att minisarna knödde neråt allt för tidigt. Nu är de redan ganska stora, ja det är d...

Av Therese Karlsson - 1 september 2014 08:47

Ja, jag vet att det blir bättre när jag åkt därifrån! Ja, jag vet att det är bara att ringa om jag orolig. Men jag inte orolig för att det inte ska bli bättre när åkt. Faktum att det är fruktansvärt att stå på andra sidan fönstret och försöka skrat...

Av Therese Karlsson - 26 augusti 2014 20:11

Efter att ha gått omkring inomhus hela dagen kändes en promenad i solen som ett måste! Jag kopplar upp Faxe samtidigt som jag rullar en klubba runt, runt i munnen! Det är mycket tankar nu! Mycket som behöver redas ut och en grym huvudvärk att bota. D...

Av Therese Karlsson - 11 augusti 2014 21:10


Ett år går så fort och nu är du redan fyra! Vad hände med tiden och vem kan lära mig att stoppa den Jag skulle kunna ge vad som helst för att kunna det just nu! Du har fått stå ut med så mkt under det senaste året och det är inte alltid lätt att vara...

Av Therese Karlsson - 19 juli 2014 10:15


Att luta sig tillbaka mot en välvd klippa och lyssna på små kluckande ljud från havet och syrsor som spelar är helt klart avslappnande. Ändå gnager en längtan i hjärtat efter de som är kvar där hemma. En skön trygghet och glädje vilar dock i att ve...

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards