Alla inlägg den 21 april 2010

Av Therese Karlsson - 21 april 2010 08:38

-"Skynda dej och kom att se vad vi har i trädgården"!
Det är Andreas som ropar på mig från allrummet utanför sovrummet!
Detta är samma man som bara några sekunder tidigare precis klivit upp ur sängen efter ha blivit väckt av alarmet, hoppat i kläderna pussat mig hej då. Ni vet, så där lagom trött och mosig som man är när klockan ringer lite för tidigt och man skall iväg till jobbet! Sjusovaren Faxe märkte av sinnes förändringen från oss båda och skuttade ut till Andreas lika exalterad som matte och husse!

När jag tittade ut genom fönstret vid balkongen såg jag först fyra stora mörka klumpar på led genom trädgården. Snart dök det upp ytterligare två stycken från baksidan av garaget! Nu hade vi sex stycken älgar traskandes genom trädgården på väg mot skogen. Hur coolt som helst! De är rätt maffiga när de kommer på så nära håll! Vi har sett mycket rådjur nu i vinter men älgarna som vi såg så flitigt i höstas har varit som bortblåsta. Ända tills nu! Vi lyckades få fram den lilla kameran som av en slump låg på tv bordet och jag försökte genom fönstret fota. Det säger sig nog sig självt att det inte skulle lyckas. Men tänk om det hade gjort det!?!? Jag höll upp Faxen så han fick spana på dem genom rutan och han skallade, gnydde och gnällde! inte ville hanvara kvar på insidan när det vandrade så spännande leksaker genom trädgården. Han följde med Andreas ner för trappan när han skulle göra sig i ordning för att dra till jobbet och sedan ville han inte komma upp till matte igen som han brukar göra efter att Andreas stängt dörren efter sig!


Själv var jag redan tillräkligt vaken för att bestämma mig för att det nog kunde vara skönt och lika bra att ta den där morgonpromenaden redan nu! Så med gott om tid på oss hann vi med en riktigt härlig morgonpromen genom skogen och bort förbi gården Vi passade på att hälsa lite på pappa som redan var uppe och skulle leverera potatis på grossist. Innan vi gick hem igen så passade vi på att gå förbi stallet och se till hästarna. Så nu är alla morgon sysslorna redan avklarade! Härligt! Nu har Faxe fullt upp med att springa i älgarnas spår bort och fram för att nosa deras väg! :-)
  

Presentation


Var dag har något nytt fantastiskt att ge. Det gäller bara att ta vara på det och se skönheten i livet! Vad vore mitt liv utan min otroliga sambo, min familj, vännerna, mitt hem och vår hund?! Det finns så mycket underbart i mitt liv att vara tacksam för

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards